سالانه ۷۰۰ تن بذر گواهی شده پنبه در بشرویه تولید می شود

بیرجند – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: سالانه ۷۰۰ تن بذر گواهی شده پنبه در این شهرستان تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز بذر استان به سایر استان‌ها نیز ارسال می شود.

حسین سرچاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بشرویه با سطح زیرکشت سه هزار هکتار، رتبه اول سطح زیرکشت و تولید این محصول را در خراسان جنوبی به خود اختصاص داده است.
وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۶ هزار تن وش پنبه از مزارع شهرستان بشرویه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی بشرویه گفت: این شهرستان چهار درصد تولید پنبه کشور را برعهده دارد و پنبه تولیدی آن از لحاظ کیفیت منحصر بفرد بوده و از نظر استحکام الیاف و طول جزو پنبه‌های با کیفیت کشور است.
وی بیان کرد: میزان اشتغال زایی محصول پنبه در هر هکتار در مراحل کاشت، داشت و برداشت ۹۵ نفر روز در سال است که در مجموع با تولید پنیه ۲۸۵ هزار نفر روز اشتغالزایی در شهرستان ایجاد می شود.
سرچاهی گفت: امسال کشت مستقیم پنبه در سطح یکهزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع اجرا شده که در سطح کشور جزو شهرستان‌های پیش رو هستیم.
وی با اشاره به اینکه زمان برداشت پنبه از اول مهر آغاز می شود و تا پایان دی ماه ادامه دارد گفت: مقداری از پنبه شهرستان به وسیله سه دستگاه غوزه چین پنبه و بقیه به صورت دستی برداشت می شود.
در مجموع یکهزار و ۴۳۰ کشاورز در زمینه تولید پنبه در شهرستان بشرویه فعالیت دارند.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 11 =