۱۲۲ کتاب ایثار و شهادت در خراسان جنوبی چاپ شد

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۱۲۲ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت چاپ شده است که در کنگره ملی ۲ هزار شهید استان رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی افزود: در دیدار دست‌ اندرکاران کنگره ۲ هزار شهید استان با مقام معظم رهبری، ۹۳ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت بر روی یک میز در معرض دید ایشان قرار گرفت که فرمودند در فرصت مناسب مطالعه خواهم کرد و از معظم له خواستیم در صورت امکان تقریظی هم بر کتاب ها بنویسند.
وی گفت: ابتدای برنامه ریزی برگزاری کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شد که ۸۵ عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ شود و با همکاری فعالان عرصه فرهنگی ماکت ۱۲۲ عنوان کتاب آماده و چاپ شد که فردا در کنگره ۲ هزار شهید استان رونمایی می شود.
دبیرکل کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی افزود: ۳۰ عنوان کتاب دیگر نیز در حوزه ایثار و شهادت در دست تالیف است که به زودی منتشر می شود.
وی بیان کرد: این کتاب‌ها روایتی مستند و واقعی با موضوعات خاطره، وصایا، زندگی نامه، نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، شهدای دوران انقلاب، شهدای حادثه منا و شهدای امنیت استان است که برای معرفی بیشتر در نمایشگاه کتاب بیرجند به نمایش گذاشته خواهد شد.
سردار قاسمی گفت: سه مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موسسه مردمی آ‌یه ‌های استقامت و حوزه هنری ذیل کمیته تدوین و ادبیات کنگره ۲ هزار شهید استان فعال بودند که موسسه آیه های استقامت کمک کرد تا بیشترین کتاب ها را آماده و منتشر کنیم.
وی اظهار داشت: نویسندگان زیادی از سراسر استان، خاطرات و زندگی نامه ایثارگران و شهدا را به رشته تحریر درآوردند که در آینده نزدیک از تلاش این عزیزان تقدیر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تالیف کتاب جیبی حوزه ایثار و شهادت، کودکان، نوجوانان و نونهالان و بزرگسالان باید همچنان ادامه یابد گفت: سه نهضت تالیف کتاب، ساخت فیلم و نذر فرهنگی به برکت برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ در بیرجند گشایش یافت تا ۲۴ آذرماه برپاست.
اجلاسیه نهایی کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی فردا (سه شنبه) در بیرجند برگزار می شود.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =