۱۶۰۰ برنامه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دست اجرا است

بیرجند – ایرنا – مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یکهزار و ۶۰۰ برنامه استانی و ستادی در رابطه با پیشگیری از آسیب های اجتماعی در معاونت اجتماعی قوه قضاییه در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید علی اصغر رفاهی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از محلات در معرض آسیب شهر بیرجند گفت: باید برنامه های اجرا شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دارای خروجی اثربخش باشد.
وی تاکید کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری فعالیت های حوزه پیشگیری و کنترل کاهش آسیب های اجتماعی باید ۲ ویژگی اصلی داشته باشد یکی اینکه فراقوه ای عمل و به صورت علمی مباحث پیگیری شود.
این مقام قضایی گفت: تمامی برنامه های ما در پیشگیری و حل آسیب های اجتماعی دارای پشتوانه علمی بوده و تلاش بر این است با هماهنگی در تولید برنامه و رصد و پالایش برنامه‌های مصوب، جامعه را به سمت تعالی سوق دهیم و آمار آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.
وی تصریح کرد: نباید سازمان ها و نهادهای متولی در بحث آسیب های اجتماعی به صورت جزیره‌ای عمل کنند بلکه باید برنامه‌های خود را با هماهنگی و با توجه به اجرایی شدن آن توسط مردم دنبال کنند.
رفاهی افزود: پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی وظیفه ذاتی قوه قضاییه است که این رویکرد و وظیفه در تمام استان ها دنبال می شود.
وی بیان کرد: قوه قضاییه پنج رسالت و وظیفه دارد که یکی از وظایف این قوه پیشگیری از جرم و اصلاح مجرمان است و باید برای موفقیت در کارمان تمامی وظایف ذاتی این قوه را با هم به پیش ببریم.
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: قضات ما امروز نسبت به گذشته تغییر رویکرد جدی دارند و تلاش می کنند نه تنها خود صلح و سازش بین زوجین ایجاد کنند بلکه از آنها می خواهند نظر مشاور را هم دریافت کنند.
وی اظهار داشت: باید بیش از گذشته به پیشگیری از آسیب های اجتماعی بها داده و در زمینه پیشگیری و حل آسیب های اجتماعی از پراکندگی و موازی کاری جلوگیری شود لذا تلاش ما این است که با تمامی نهادها به صورت مشارکتی عمل کنیم.
رفاهی همچنین به راه اندازی سامانه سجام برای رسیدگی سریع به شکایت های مردمی و بدون تشکیل پرونده در این قوه اشاره کرد و گفت: در این سامانه شکایت ها و گزارش های مردم تحت عنوان ناظر پیشگیری یا دیده بان پیشگیری به ثبت می رسد که تاکنون در خراسان جنوبی ۴۰۰ نفر در آن ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: اگر شهروندان در این سامانه ثبت نام و مشکلات، مسائل و هر نوع جرم، دعوا یا آسیب را گزارش کنند، به دست مسئولانی که به طور قانونی تکلیف بر برطرف کردن آنها دارند، فرستاده می شود.
۷۵۵۶*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =