پایانی برای آغاز – عصمت برزجی*

بیرجند – ایرنا – کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی روز سه شنبه بیستم آذر در حالی به اجلاسیه پایانی رسید که فصلی تازه برای شناخت بیشتر شهدا و آرمان هایشان را در جامعه آغاز کرد.

زمانی که فرزندان ایران زمین از دل شهرها و روستاهای کشور و از جمله خراسان جنوبی همپای بقیه برادران و خواهران دینی خود راهی جبهه های حق علیه باطل شدند، حرف هایی برای گفتن داشتند و نداهایی در درون، که مجال بیان آنها را نیافتند.
گذشتن از جان، مال، فرزند و خانواده کار آسانی نبود و نیست که شهدا و ایثارگران از عهده آن برآمدند. وصیت نامه های ناخوانده در کنج طاقچه ها زیاد است و اینها حرف دل همان هایی است که روزگاری با آرزوهایی در دل، جان بر کف نهادند تا ایران و ایرانی سرافراز بماند.
امروز امنیت و آرامش مهمترین ثروتی است که از شهدا برای همه ما به جا مانده و جامانده های میدان نبرد از آن سهم می برند.
اما زمان، فراموشی می آورد عده ای از یاد برده اند آن روزهایی که همه در فکر یک هدف بودند و آن هم دفاع از وطن و دین بود.
امروز شاید برای نسل های سوم و چهارم، جنگ چیزی شبیه یک بازی تخیلی باشد اما باید به یاد آورد که قهرمان شدن این قصه آسان نبوده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست اندرکاران کنگره شهدای خراسان جنوبی فرمودند «امروز بزرگداشت شهیدان از بهترین و شریف‌ترین کارهاست و کشور به آن احتیاج دارد».
در شرایط کشاکش جنگ های روانی دشمن، پرورش قهرمان برای مبارزه، همان کار شریف است که شاید فقط از عهده شهدا بر می آید.
به تعبیری شهدا سخن هایی می گویند که باید شنیده شود و کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی فرصتی برای شنیده شدن این پیام ها و فراموش نکردن آنهاست.
اجلاسیه های مختلفی که برای این رویداد عظیم فرهنگی در استان خراسان جنوبی برگزار شد هر کدام حاوی پیام های مهمی بود که باید به گوش جان سپرد و برای عمل به آنها تلاش شود.
اگرچه کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی به گام آخر خود رسید اما بی ‌شک این حرکت بزرگ و با ارزش که ماحصل چند سال تلاش و همت متولیان و مردم بوده، کلیدی راهگشا برای ادامه مسیر پر فراز و نشیبی است که پیش روی نسل های جوان قرار دارد.
کنگره و یادواره شهدا در هر شهر یا استانی یک آغاز است؛ آغازی برای نزدیک شدن به آرمان‌هایی که به پای آن خون پاک بیش از ۲۰۰ هزار شهید ایران اسلامی ریخته شده است.
امید که رهروان خوبی برای این راه باشیم.
*خبرنگار ایرنا

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =