۲۰ دستگاه خراسان جنوبی برای حفظ قرآن اعلام آمادگی کردند

بیرجند – ایرنا – مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۰ نهاد، اداره و دستگاه اجرایی در زمینه حفظ قرآن کریم اعلام آمادگی کرده اند که با یکدیگر مجموعه قرآنی را معنا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز پنجشنبه در همایش توجیهی آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» در بیرجند افزود: باید با همکاری یکدیگر آنچه مد نظر مقام معظم رهبری درخصوص تربیت حافظ قرآن است، به درستی در جامعه عملی شود.
وی تصریح کرد: روانخوانی قرآن خوب و پسندیده است اما توجه به معنا مهمتر بوده و باید به معنای قرآن توجه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: کسی که قرآن را یاد گرفته باشد باید بتواند آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج دهد.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که جامعه ما باید جامعه ای قرآنی باشد و بتوانیم جامعه را به سمت قرآن هدایت کنیم.
حجت الاسلام بخشی پور افزود: قرآن، کتاب تولد و مرگ ماست یعنی کتاب حکمت و معیشت است و همه چیز ما در قرآن وجود دارد اما در گذشته مقداری در جامعه مهجور بود.
آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» نهم اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با شرکت آحاد جامعه به غیر از دانش آموزان در بیرجند برگزار می شود.
طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت ۱۴۵۲ برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور در دست اجراست و امسال براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این طرح در قالب حفظ جزء ۳۰ با همگرایی و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها انجام می شود.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 4 =