آزمون سراسری قرآن کریم نهم اسفند برگزار می شود

بیرجند – ایرنا – معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» نهم اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با شرکت آحاد جامعه به غیر از دانش آموزان در بیرجند برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام علی مقنی روز پنجشنبه در همایش توجیهی آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» در بیرجند افزود: متصدی برگزاری این آزمون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه هستند و بقیه دستگاه ها هم در این حوزه همکاری می کنند.
وی با اشاره به گذشت ۱۴۵۲ سال از نزول قرآن اظهار داشت: طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت ۱۴۵۲ برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور آغاز شد و امسال براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این طرح در قالب حفظ جزء ۳۰ با همگرایی و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها انجام می شود.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: طرح بشارت پیرو مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور در حال اجراست و در سال های اخیر طرح های مختلفی در این خصوص انجام شده اما امسال بنا شد همه دستگاه ها با یک مدیریت و فرمان حرکت کنند و بر محور حفظ جزء ۳۰ متمرکز شوند.
وی افزود: نخستین بار در کشور همه دستگاه های اجرایی برای حفظ قرآن کریم در یک طرح ملی با یکدیگر همکاری دارند.
مقنی تصریح کرد: اولویت نخست برنامه های فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش در سال جاری حفظ جزء سی ام قرآن کریم است و دولت هم هشت ساعت برنامه آموزشی و طرح ضمن خدمت برای کارمندان را طرح حفظ قرآن قرار داد.
وی گفت: بعضی از استان ها این طرح را تا ۸۰ ساعت آموزشی به لحاظ اهمیت و استقبالی که از آن شد، قرار دادند.
وی ادامه داد: حفظ قرآن یک کار تربیتی تمام و کمال است چون هدف غایی قرآن تربیت است و حفظ قرآن از زمان نزول آن مورد توجه پیامبر اسلام (ص) بود.
معاون مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آیاتی از قرآن اشاره به لزوم حفظ آن دارد و در آیه ای آمده که ما قرآن را آسان کردیم تا به راحتی حفظ و قرائت شود.
وی بیان کرد: در منظومه فکری پیامبر (ص) و ائمه معصوم (ع) به حفظ قرآن تاکید و روایات زیادی در خصوص اهمیت حفظ آن بیان شده است.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سیزده =