بارانداز و انبار ذخیره نهاده های کشاورزی در طبس ایجاد می شود

بیرجند – ایرنا – بارانداز و انبار ذخیره استراتژیک نهاده های کشاورزی و دامی در شهرستان طبس ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس؛ پیرو پیشنهاد جهاد کشاورزی شهرستان و درخواست معاون استاندار و فرماندار ویژه در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی به طبس و مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته بارانداز و انبار ذخیره استراتژیک نهاده های کشاورزی و دامی در طبس ایجاد می شود.
این گزارش می افزاید: در همین زمینه روز سه شنبه ۲۷ آذر سرمایه گذار احداث بارانداز و انبار استراتژیک نهاده های کشاورزی و دامی شهرستان طبس با «سید مهدی طلائی مقدم» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دیدار و گزارشی از اقدامات صورت گرفته و عملیات اجرایی این پروژه را ارائه کرد.
فرماندار ویژه طبس در این دیدار با اشاره به زیرساخت های ریلی و هوایی شهرستان و همچنین قرار گرفتن طبس در پنج راه مواصلاتی مرکز و شرق کشور گفت: وسعت و پراکندگی استان و از طرفی بعد مساحت قابل ملاحظه تا مراکز استان های همجوار و وجود شبکه ریلی که می تواند تاثیر بسزایی در کاهش مشکلات حمل و نقل و هزینه های تبعی نهادها داشته باشد لزوم احداث انبار استراتژیک نهاده های کشاورزی و دامی و ایجاد باراندار کالاها را توجیه پذیر می کند.
وی افزود: احداث این انبار استراتژیک در راستای تحقق پدافند غیرعامل، استفاده از ظرفیت ریلی در کنار شبکه جاده ای و همچنین ذخیره مناسب نهاده های مورد نیاز استان در شهرستان طبس صورت می گیرد و می تواند نهاده های موردنیاز استان و شهرهای مجاور را برای واحدهای تولیدی دام و طیور تامین کند.
طلائی مقدم اظهار داشت: آمادگی هرگونه همکاری و حمایت از سرمایه گذار این طرح در واگذاری زمین، زیرساخت ها و ماشین آلات را داریم.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری بیرجند است.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + بیست =