شهرداری بیرجند از سمن های ساماندهی سگ های ولگرد حمایت می کند

بیرجند – ایرنا – معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: شهرداری از سازمان های مردم نهاد (سمن) های مرتبط با سگ های بدون صاحب برای ساماندهی این حیوانات با تفکر صحیح حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند همایون شاکری در نشست ساماندهی سگ های ولگرد در شهر افزود: در این شهر، مرکزی به مساحت سه هزار متر مربع و با ظرفیت یکهزار قلاده سگ به منظور ساماندهی و نگهداری سگ های ولگرد ایجاد شده است.
وی بیان کرد: ایجاد یک فضای بسته برای نگهداری حیوانات، اقدامی ارزنده برای کنترل جمعیت آنها در سطح شهر است.
معاون شهردار بیرجند گفت: در راستای تقاضای شهروندان و اجرای دستورالعمل کنترل جمعیت حیوانات بلاصاحب، جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۰ سگ در این مرکز نگهداری می شود افزود: با توجه به کمبود دارو می بایست از طریق دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تهیه داروی بیهوشی (کتامین) اقدام عاجل صورت گیرد.
شاکری با اشاره به واکسینه شدن سگ ها به محض ورود به پناهگاه نگهداری توسط دامپزشکی یادآور شد: لازم است برای تغذیه سگ ها توسط اداره دامپزشکی با کشتارگاه مرغ هماهنگی به عمل آید تا ضایعات مرغ در اختیار مرکز نگهداری حیوانات قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای ساماندهی سگ های بلاصاحب، به کمک تشکل های مردم نهاد و NGO های حامی حیوانات برای رسیدگی و نظارت بر مکان نگهداری سگ های بلاصاحب در شهر بیرجند نیاز داریم.
معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند گفت: شهرداری وظیفه خود می داند تا نسبت به ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و ارتقای سطح بهداشت عمومی با جمع آوری و ساماندهی سگ های بلاصاحب اقدامات لازم را انجام دهد.
در این نشست مقرر شد برای زنده گیری سگ ها در دهیاری ها و بخشداری ها و به منظور هماهنگی کامل با شهرداری اقدام لازم انجام و مبلغ هزینه برای هر قلاده سگ برآورد و به دهیاری ها اعلام شود.
۷۵۵۷*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =