شهروندان مراقب کلاهبرداران تلفنی باشند

بیرجند – ایرنا – فرمانده انتظامی طبس، نسبت به کلاهبرداری تلفنی در این شهرستان برای برداشت پول از حساب شهروندان هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز شنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ محمود علی پور افزود: در چند روز گذشته تعدادی از شهروندان طبسی علیرغم توصیه ها و آموزش های پلیس، توسط کلاهبرداران تلفنی فریب خورده اند که عده ای کلاهبردار اقدام به برداشت پول از حساب آنان کرده اند.
وی ادامه داد: افراد سودجو تحت عنوان مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی با شهروندان تماس گرفته و خبر برنده شدن آنان که کمک هزینه سفر به عتبات عالیات است را اعلام کرده و از آنان می خواهند که بلافاصله برای دریافت جایزه به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند و زبان دستگاه عابربانک را به انگلیسی تغییر دهند.
فرمانده انتظامی طبس اظهار داشت: سودجویان از عدم تسلط و آشنایی قربانی به زبان خارجی سوء استفاده کرده و با شگرد خاصی علاوه بر تحصیل رمز اینترنتی حساب بانکی قربانی، باعث انتقال مبلغی به حسابی که کلاهبردار آن را «کد» معرفی می ‌کند می ‌شوند.
علی پور از شهروندان طبسی خواست به تماس‌ ها و پیامک ‌های برنده شدن و دریافت جایزه به هیچ عنوان توجه نکنند و هوشیار باشند.
وی بیان کرد: برای واریز وجه به حساب عابربانک آنان، نیازی به حضور شخص در کنار دستگاه خودپرداز نیست و عنوان این موضوع که در انتقال وجه با استفاده از شبکه شتاب اشکالی رخ داده، صرفا شگردی است که کلاهبرداران از آن برای خالی ‌کردن حساب و به دست آوردن رمز اینترنتی شهروندان استفاده می‌ کنند.
فرمانده انتظامی طبس با بیان این که رمز اول و دوم و کد CVV2 کارت بانکی افراد محرمانه است تاکید کرد: شهروندان از ارائه اطلاعات محرمانه کارت خود به دیگران خودداری کرده و هیچ بانکی به اطلاعات محرمانه کارت بانکی (نظیر رمز اول یا دوم، کد و تاریخ انقضای کارت) نیاز ندارد.
وی با بیان این که برای انتقال وجه با خودپرداز نیازی به استفاده از منوی انگلیسی نیست تصریح کرد: زبان انگلیسی برای بهره ‌برداری مسافران خارجی ایجاد شده است.
علی پور گفت: هنگام انتقال وجه فقط شماره ۱۶ رقمی کارت دریافت کننده وجه کافی است و نیازی به ارائه سایر اطلاعات کارت بانکی یا مراجعه به دستگاه خودپرداز نیست.
مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی قرار دارد.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =