۵ میلیارد ریال برای ممیزی املاک بیرجند اختصاص یافت

بیرجند – ایرنا – شهردار بیرجند گفت: پس از ۱۵ سال برای اجرای طرح ممیزی املاک بیرجند در بودجه امسال شهرداری پنج میلیارد ریال اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز سه شنبه شهرداری بیرجند محمدعلی جاوید اظهار داشت: با توجه به اینکه اطلاع دقیقی در زمینه وضعیت املاک شهر بیرجند و تخلفات انجام شده در این مدت وجود ندارد انجام این کار ضروری است.
وی گفت: با توجه به ضرورتی که وجود دارد باید هر پنج سال طرح ممیزی املاک اجرا شود.
شهردار بیرجند اضافه کرد: ممیزی املاک و مستحدثات در حوزه شهری زمینه را برای ورود به شهر الکترونیک، تهیه بانک اطلاعات شهری و غیره فراهم می کند.
وی با بیان اینکه طرح ممیزی املاک ابزاری ضروری برای برنامه ریزان شهری است گفت: مدیریت فعلی شهرها، ابزار و لوازم خاص خود را می طلبد که یکی از مهمترین آنها داشتن اطلاعات صحیح در زمینه لایه های مختلف بافت شهری است.
جاوید افزود: آمار و اطلاعات املاک و غیره از طریق انجام درست ممیزی حاصل می شود که این کار در تصمیم گیری های صحیح و برنامه ریزی شهری نقش موثری دارد.
وی تاکید کرد: طرح بزرگ ممیزی املاک شهر بیرجند به عنوان گامی در راستای شهرداری الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.
شهردار بیرجند گفت: طرح ممیزی املاک از منطقه ۲ شهرداری بیرجند آغاز و سپس در همه نقاط شهر اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تصویب اجرای طرح ممیزی املاک بیرجند در شورای شهر افزود: شهرداری ها به عنوان متولیان اصلی شهر در زمینه نوسازی و بهسازی به استناد قانون نوسازی و عمران شهری مصوب ۱۳۴۷ می توانند نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات املاک شهری داشته باشند.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + سه =