معاونت اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) تشکیل شد

بیرجند – ایرنا – فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: با ابلاغ جدید، معاونت فرهنگی سپاه انصارالرضا به معاونت فرهنگی و هنری تبدیل شده است و معاونت اجتماعی به شکل مستقل فعالیت می کند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سردار علی قاسمی روز پنجشنبه در آیین معرفی سرپرست معاونت اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: تاکنون معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه انصارالرضا مسائل حوزه اجتماعی را پیگیری می کرد و امروز مجموعه معاونت اجتماعی را راه اندازی می کنیم.
وی گفت: امیدواریم با همراهی و همفکری همه دستگاه های مربوط در حوزه اجتماعی حرکت کنیم تا به موفقیت لازم برسیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: مسائل اجتماعی از بحث های مهم جامعه است و سپاه پاسداران هم از سال ۱۳۶۴ بخش عمده برنامه های خود را در این جهت سازماندهی کرد.
وی گفت: برای آسیب های اجتماعی و پیدا کردن راهکار برخورد با این آسیب ها و بازگشت سلامت به جامعه آسیب پذیر، مقام معظم رهبری بحث های مفصلی را در دستور کار قرار دادند و مسئولان نظام و وزارتخانه های مرتبط و مجموعه بسیج را در این خصوص فراخوان کردند.
سردار قاسمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند بسیج می تواند دستگاه های مسئول را هم در جهت دهی و هم در هدف گذاری و عمل یاری کرده و به عنوان مکمل عمل کند.
وی گفت: اگر در خصوص مسائل اجتماعی غفلت شود این مسائل به آسیب اجتماعی تبدیل می شود و برای رفع آن باید هزینه های زیادی را بپردازیم.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: در موضوع مسائل اجتماعی ابتدا باید این مسائل را رصد کرده و از بروز هر گونه آسیب پیشگیری کنیم تا رشد مثبت به جامعه منتقل شود.
وی اظهار داشت: مسائل اجتماعی بیشتر فرهنگی، نرم افزاری و فکری است که برای پیگیری و رصد این مسائل باید ساختاری به عنوان معاونت اجتماعی در مجموعه سپاه استانی ایجاد می شد.
سردار قاسمی گفت: مسائل اجتماعی باید همیشه رصد شود چون در حال تغییر و تحول است و اگر رصد نشود امکان برنامه ریزی وجود ندارد.
وی افزود: در حوزه آسیب های اجتماعی کارهایی در گذشته در محله های آسیب پذیر انجام و بخش های آسیب پذیر شناسایی شد که دهستان های پیشرفت و آبادانی را راه اندازی کردیم و از توان و امکانات دولت هم تا حدودی استفاده شده است.
وی تصریح کرد: قرارگاه جوادالائمه از قرارگاه های مهم ما در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی است که در محله های شهری و روستایی کار می کند و بیشتر آسیب های اجتماعی و کمک به آسیب دیدگان را دنبال می کند.
سرپرست معاونت اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی نیز در این آیین گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خدمات بسیاری در همه حوزه ها انجام شده اما این خدمات به درستی اطلاع رسانی و منعکس نشده است.
سرهنگ دوم پاسدار سید حسین حسینی افزود: دستگاه های مختلف در ۴۰ سال که از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد زحمات زیادی کشیده اند و امروز که در آستانه چهل سالگی انقلاب هستیم و خدمات به شکل یک مجموعه مدون ارائه شده می بینیم چه اقدامات قابل تجلیل و افتخاری انجام شده است.
وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی هم اقدامات زیادی انجام شده و باید همانطور که بیرجند به اذعان مسئولان محیط زیست کشور پاک ترین شهر ایران است باید در حوزه اجتماعی هم به همین جایگاه در استان برسیم.
سرپرست معاونت اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) گفت: این معاونت در حوزه های آموزش، پیشگیری و آگاه سازی، امور نخبگان و سازمان های مردم نهاد، امر به معروف و نهی از منکر به شکل متمرکز فعالیت می کند.
وی افزود: طلاق، اعتیاد، تغییر الگوی مصرف موادمخدر، بیکاری، سبک زندگی، انشقاق اجتماعی، افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و … از آسیب های اجتماعی هستند و وجود یک سازمان چابک برای پیگیری آسیب های اجتماعی ضروری است.
حسینی گفت: در جلسه ای که سال ۱۳۹۴ مسئولان مربوط به موضوع اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری داشتند، ایده ای مطرح شد که فعالیت های پراکنده ای که تاکنون در این حوزه در دستگاه های مختلف انجام می شده در قالب یک سازمان تجمیع شود.
وی یادآور شد: در مجموعه سپاه و بسیج با این نگاه که بسیج به کمک دیگر دستگاه ها در این حوزه بیاید معاونت اجتماعی تاسیس شد و علت انتخاب بسیج توسط مقام معظم رهبری در این حوزه به دلیل ظرفیت بالای این مجموعه است.
سرپرست معاونت اجتماعی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: بسیج مثل مویرگ های یک جامعه پراکنده است و در رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی می تواند اثرگذار باشد لذا از همه مسئولان مربوط تقاضا داریم الگویی به شکل بومی و استانی ترسیم شود تا ظرفیت بسیج در کنار دیگر ظرفیت ها قرار گیرد و شاهد نتایج خوبی در حوزه های اجتماعی باشیم.
وی گفت: هدف ما کمک به روند کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و در این حوزه با همه بخش های مربوط در بخش اجتماعی همکاری می کنیم.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یازده =