آموزش مهمترین راهبرد توسعه ورزش کبدی است

بیرجند – ایرنا – رئیس فدراسیون کبدی گفت: با توجه به همه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها، ۶ راهبرد برای توسعه ورزش کبدی تعریف کردیم که مهمترین آن آموزش است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، عباس خواجه اورسجی، روز شنبه در مجمع عمومی سالیانه هیات کبدی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: آموزش از نگاه ما تقویت هیات های استانی، مربیان و ورزشکاران است و امروز برای توسعه آموزش در هر بخش درجه سه، ۲ و یک مربیگری و داوری یک کتاب جداگانه مشخص کردیم.
وی اظهار داشت: نخستین دوره تربیت مدرس را در بهمن ماه سال جاری برگزار می کنیم، مدرس های ما وقتی در استان ها حضور پیدا می کنند باید هم روش تدریس درست را بدانند و هم علم و دانش کافی داشته باشند.
رئیس فدراسیون کبدی گفت: در فدراسیون کبدی کمیته ها را تخصصی کرده و افراد را با توجه به توانایی هایشان مسئولیت ها را واگذار کردیم.
اورسجی افزود: ورزش امروز به عنوان یک پدیده اثرگذار در همه دنیا شناخته شده و از آن استفاده اقتصادی، فرهنگی،اجتماعی و حتی سیاسی می شود.
وی ادامه داد: بحث نخست منشور المپیک صلح و دوستی در جهان است و شعار آن اخلاق، صلح و دوستی است و دنیا هم می گوید که همه جهان و هستی باید به سمتی حرکت کند که همه باید در صلح و آرامش باشند.
رئیس فدراسیون کبدی بیان کرد: ورزش به همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می تواند کمک کند، نگاه ما امروز باید نسبت به گذشته نگاه حرفه ای تری به مقوله ورزش باشد.
اورسجی گفت: استانی مثل خراسان جنوبی که شکل مرزی دارند با مشکلاتی همچون نبود کارخانه و فضای اقتصادی قوی و … روبه رو هستند و ورزش در رفع این مشکلات اثرگذار است.
وی افزود: هیات های ورزشی از منابع مالی محدود برخوردار هستند و کسانی که در این هیات ها مسئولیت می پذیرند عاشقانه کار می کنند، اینکه جوانان ما به سمت ورزش آمده و به جایگاه آن اهیمت قائل می شوند ما را به سمت جامعه سالم سوق می دهد.
وی یادآور شد: یکی از دستاوردهای خوب فدراسیون کبدی ورود این ورزش به مدارس است که جا دارد از وزارت آموزش و پرورش قدردانی کنیم چون این کار امکان استعدادیابی را برای کبدی فراهم می کند.
رئیس فدراسیون کبدی بیان کرد: امروز ورزش کبدی در خراسان جنوبی بر ریل توسعه قرار دارد ، چند فضای اختصاصی در اختیار هیات قرار دارد و چند زمین ساحلی هم قرار است راه اندازی شود و ما هم در فدراسیون موظف به حمایت از هیات کبدی استان هستیم.
اورسجی گفت: برگزاری مسابقات بین المللی، لیگ برتر و نخستین دوره تربیت مدرس از برنامه های فدارسیون کبدی در ایام الله دهه فجر امسال است.
۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 13 =