۵۶۰ معدن بعد از انقلاب در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

بیرجند – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ۵۶۰ پروانه بهره برداری معدنی در این استان صادر شده که این میزان قبل از انقلاب ۱۴ فقره بوده است.

داوود شهرکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با صدور پروانه های معدنی تاکنون ۱۵ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال در معادن استان خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون زمینه اشتغال ۱۰ هزار و ۴۰۵ نفر در معادن استان فراهم شده که این تعداد قبل از انقلاب ۵۰۰ نفر بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین میزان ذخایر کشف شده در معادن استان از ۲ میلیون تن قبل از انقلاب به سه هزار و ۶۹۸ میلیون تن رسیده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۷۸ معدن با استخراج اسمی ۱۶ میلیون و ۹۹۵ هزار تن و سرمایه گذاری ۱۵ هزار و ۹۶۹ میلیارد ریال وجود دارد.
شهرکی اضافه کرد: خراسان جنوبی از نظر تعداد معادن و اشتغال ایجاد شده در جایگاه چهارم، صدور گواهی کشف رتبه پنجم، صدور پروانه اکتشاف رتبه ششم و ذخیره قطعی رتبه هفتم کشور را دارد.
وی بیشترین ذخایر معدنی را مربوط به شهرستان طبس دانست و یادآور شد: از نظر سرانه بهره برداری شهرستان های طبس، قاین، نهبندان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی، توسعه اکتشافات گسترده از طریق پهنه های اکتشافی و واگذاری به شرکت های بزرگ معدنی با تمرکز بر اکتشاف سیستماتیک از جمله اقدامات مهم سازمان در حوزه معادن است.
۷۵۵۷ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =