سخت ترین کارها با وحدت و همدلی مدیریت می شود

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: کنگره شهدای استان نشان داد که با وحدت، همدلی و انسجام می توان سخت ترین کارها را مدیریت کرد و به انجام رساند.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی سید مجتبی علوی مقدم که شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه کنگره سرداران شهید و ۲۰۰۰ شهید استان خراسان جنوبی سخن می گفت، افزود: همچنین نشان داد اگر در امور جاری نیز این وفاق و همدلی وجود داشته باشد موفقیت ها بیشتر متصور خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات ارزشمند در این برهه از زمان، برگزاری کنگره شهداست گفت: برگزاری این کنگره ها در برابر عظمت شهدا در واقع قطره ای در برابر اقیانوس عظیم شهداست.
معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا به این فعالیت ها نیاز ندارند گفت: در حقیقت این ما هستیم که باید بدانیم امانت شهدا را حفظ کرده و آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.
وی با تاکید بر اینکه دشمن همواره در حال ایجاد نفاق و به دنبال براندازی است یادآور شد: زمانی که دشمن در جنگ سخت ناکام ماند در سطح وسیع معنویات و ارزش های جامعه را نشانه گرفته و تلاش می کند به اقتصاد کشور ضربه بزند که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در این عرصه نیز مانند جنگ سخت ناکام خواهد ماند.
علوی مقدم با اشاره به اینکه نسل جوان امروز به مراتب آمادگی بیشتری برای دفاع از نظام و انقلاب دارد افزود: این امر به برکت جانفشانی های شهدایی است که برای استمرار انقلاب اسلامی از همه هستی خود گذشتند.
وی پیوند نسل جدید و شهدای دوران ۸ سال دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: درخشان ترین دوره بعد از اسلام مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس است که باید آن را به عنوان یک سند و برگ زرین برای آیندگان حفظ کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از راهکارهای تلاش در حفظ انقلاب و نظام توجه به آثار دوران جنگ و دفاع مقدس است که توجه به وصایای شهدا، حفظ آثار نوشته شده از دوران جنگ، امدادهای غیبی آن دوران و صداقت در گفتار و عدالت در کردار رزمندگان و شهدا است.
به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان خراسان جنوبی روز سه شنبه بیستم آذر امسال با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، جمعی از مسئولان کشوری و استانی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
همچنین قبل از اجلاسیه پایانی بیش از ۵۰۰ یادواره شهید و ۱۳ اجلاسیه شهدا در استان خراسان جنوبی برگزار شد.
اجلاسیه شهدای اهل سنت استان به عنوان نخستین اجلاسیه این کنگره ششم شهریور ماه سال جاری در شهر اسدیه درمیان برگزار شد و اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی، شهدای کشاورز، شهدای هنرمند، شهدای ورزشکار، شهدای طلاب و روحانی، شهدای دانش آموز و فرهنگی، شهدای زن، شهدای جاویدالاثر و گمنام، شهدای اساتید و دانشجو، شهدای خراسان جنوبی مقیم مشهد مقدس، اجلاسیه فضای مجازی کنگره ملی ۲ هزار شهید استان و اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی از دیگر اجلاسیه های بزرگترین رویداد فرهنگی در استان بود.
عوامل و دست اندرکاران این کنگره شنبه شب با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاون استاندار، فرماندار بیرجند، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی تجلیل شدند.
۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 7 =