مردم مراقب کلاهبرداری از طریق آگهی فروش باشند

بیرجند – ایرنا – رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی درباره کلاهبرداری از طریق آگهی فروش در سایت ها و اپلیکیشن های تلفن همراه به مردم هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ علی محمدپور گفت: در روش کلاهبرداری از طریق آگهی فروش در سایت ها و اپلیکیشن های تلفن همراه، کلاهبردار با فرد آگهی دهنده تماس گرفته و مبلغی را بالاتر از قیمت پیشنهادی وی اعلام می کند و فروشنده را با حیله و فریب به بهانه واریز وجه به جلوی دستگاه خودپرداز هدایت می کند.
وی ادامه داد: کلاهبردار با روش‌های مختلف از جمله انتخاب کردن زبان انگلیسی، فعال کردن رمز دوم کارت بانک قربانی و در اختیار گرفتن دیگر اطلاعات از جمله کارت کد cvv2 و غیره اقدام به انتقال وجه از حساب قربانی به حساب خود کرده و تمامی حساب وی را خالی می کند.
رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: در روش دیگر افراد کلاهبردار با درج آگهی های دروغین و فریبنده در سایت ها و سوءاستفاده از سادگی قربانیان خود با استفاده از ترفندهایی از قبیل استفاده از جملات اعتقادی و بیان اینکه ‘شما باید بیعانه واریز کنید تا جنس را به کسی دیگر نفروشم’، فرد را مجبور می کنند تا مبلغی بعضا هنگفت را به حساب کلاهبردار واریز کنند.
وی افزود: در نهایت قربانی بعدا متوجه می شود که این آگهی فروش از اساس دروغ بوده و وی مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
سرهنگ محمدپور بیان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
۹۸۹۳*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =