اجرای دقیق قانون اساسی مورد غفلت واقع شده است

بیرجند – ایرنا – نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: اجرای دقیق قانون اساسی مورد غفلت واقع شده و تا این قانون به شکل دقیق اجرا نشود نقش حکوت و سیاست در تربیت مردم حاصل نمی ‌شود.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در همایش منطقه ‌ای طلاب و روحانیون خراسان جنوبی که با هدف تبیین گام دوم انقلاب اسلامی در مصلای المهدی (عج) بیرجند برگزار شد افزود: سرنوشت انسان براساس فطرت، علم، وحی و عقل تنظیم شده و آنها که وقتی سخن از گام دوم انقلاب می‌شود، در خارج و داخل پارازیت می‌دهند و منتظر هستند این انقلاب به پایان برسد، بدانند که این انقلاب به پایان نمی‌رسد چرا که براساس عقل، فطرت و علم است.
وی بیان کرد: جایگاه دین و آنچه مردم براساس دین شان نوع حکومت را انتخاب کردند، کهنه شدنی نیست و راهی که تاکنون پیموده ایم معجزه وار بوده و گرنه آن زمان دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و برای دین جایگاهی وجود نداشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نخستین قدم در گام دوم انقلاب این است که باید دولت اسلامی به وجود آید و به طور کامل براساس ملاک‌های قانون اساسی باشد، هر وقت این اتفاق افتاد انسان ‌های جامعه ما جایگاه خود را پیدا می کنند.
وی افزود: مردم پیش از انقلاب در مملکت هیچ کاره بودند که به برکت انقلاب اسلامی کشور، ناموس و خون مردم از دست بیگانه گرفته شد و مردم قانون الهی را انتخاب کردند چرا که از دست بیگانه گرفتند و به دست صاحبخانه دادند بنابراین نباید انقلاب را ارزان بفروشیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در صحنه‌های مختلف این فرد نیست که پیروزی را خلق کرده بلکه پیروزی از آن جمع است.
وی اظهار داشت: سربازی که در میدان نظامی مبارزه می‌کند تنها در حال شلیک است اما نوع نفر از سلسله مراتب باید در این موضوع همکاری داشته باشد و امکانات را برساند.
وی گفت: روحیه خانواده‌ها در جنگ‌های نظامی مهم است و این روحیه خانواده‌ها پیروزی با افتخار را در هشت سال دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورد.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: صبر، تحمل، فکر و همراهی خانواده‌ها به روحانیون و طلاب اجازه می‌دهد که در تدریس، تحصیل و تبلیغ توفیق داشته باشند.
وی افزود: خداوند متعال انسان‌ها را آفریده و سرنوشت انسان را به دست خودشان داده که هرچه در این دنیا و آن دنیا به وجود آید نتیجه کار انسان‌ها است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: برای رسیدن به سعادت علل و اسبابی وجود دارد و یکی از عوامل موثر برای انسان‌ها در دنیا و آخرت سیستم‌ سیاسی و حکومتی است و هیچ انسان عاقلی نمی تواند به موضوع حکومت بی توجه باشد.
وی اظهار داشت: در بحث حکومت و سیاست موضوع نخست انتخاب نوع حکومت بوده که سرنوشت‌ساز است و اگر بحث سعادت انسان‌ها و خیر دنیا، آخرت و شکوفایی استعدادهای انسان‌ها است، نوع حکومت باید دارای عوامل شکوفایی استعدادهای بشری و انگیزه‌های الهی باشد.
وی گفت: همه فضیلت ها در حکومت الهی معنا پیدا می‌کند، همچنین موضوع دوم حکومت و سیاست، اجرای حکومت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: انقلاب ما اسلام ماست نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و تمام مسائل دنیایی ما با دین عجین شده است.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی هم گفت: به طور قطع همراهی خانواده در امر تبلیغ طلاب و روحانیون موثر است.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: خانواده‌ها یاوران تبلیغ هستند و این روز در واقع تجلیل و تکریم از خانواده‌های روحانیون است.
وی اظهار داشت: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب این اجتماع باشکوه لبیک به ولایت فقیه و گام دوم انقلاب است.
در این همایش بیانیه ای با عنوان «لبیک علما، طلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» در ۶ بند قرائت شد.
۲ هزار و ۵۰۰ نفر از روحانیون و طلاب شهرستان های بیرجند، درمیان، خوسف، نهبندان و سربیشه در این گردهمایی حضور داشتند.
۷۵۵۹*۳۰۲۸

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =