۴۰ پروژه خیرساز در خراسان جنوبی در دست ساخت است

بیرجند – ایرنا – مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی گفت: اکنون ۴۰ پروژه بهداشتی درمانی توسط خیرین و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در استان در دست ساخت است.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید محمود حسینی روز شنبه در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت شهر مود افزود: مجمع خیرین سلامت اقدامات خوبی در استان انجام داده که بزرگترین آن احداث بیمارستان بیماری های خاص ایران مهر در بیرجند بود.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این بیمارستان امروز بیماران سرطانی نیازی به سفر به استان های دیگر برای درمان ندارند و در مرکز استان درمان می شوند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی اظهار داشت: در ماه های اخیر سه پروژه بهداشتی و درمانی از جمله خانه بهداشت روستای فنود، خانه بهداشت روستای لانو و مرکز خدمات جامع سلامت شهری مود در شهرستان سربیشه به بهره برداری رسیده است.
وی عنوان کرد: بانک کشاورزی از ابتدای تاسیس مجمع خیرین سلامت استان مانند یک یاور و رفیق همیشه همراه و همدل این مرکز بوده است.
حسینی اضافه کرد: برای احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری مود یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه شد که ۷۰۰ میلیون تومان توسط بانک کشاورزی، ۶۶۰ میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و مجمع خیرین سلامت تامین شده است.
وی یادآور شد: مجمع خیرین سلامت در شهرستان سربیشه اقدامات خوبی انجام داده است اما برای احداث خانه بهداشت روستای ماخونیک هنوز با مشکل مواجه ایم.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی افزود: برای احداث خانه بهداشت این روستا زمینی به ما واگذار شد که آماده سازی آن ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد لذا با توجه به بالا بودن این رقم انتظار مساعدت و همکاری داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند هم از خیرین به عنوان بازوان توانمند حوزه سلامت یاد کرد و گفت: حوزه سلامت نیازمند توجه ویژه خیران و مردم است.
محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: حوزه سلامت حوزه بسیار وسیع است لذا خدمات مورد نیاز مردم بدون مشارکت مردم و خیرین به خوبی ارایه نخواهد شد.
وی بیان کرد: در این راستا با تدابیر مقام معظم رهبری که فرمودند «بخشی از امر سلامت را به مردم بسپاریم» مجامع خیرین سلامت شکل گرفته است و امروز تحولات زیادی در این حوزه انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با این تدبیر در استان نیز مجمع خیرین سلامت شکل گرفت و امروز به یکی از فعالان ترین و پرکارترین مجمع های سطح کشور تبدیل شده است.
۷۵۵۷* ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =