امکان اعمال قانون از طریق دوربین های ثبت تخلف فراهم شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: ۵۲ دستگاه دوربین ثابت به طور ویژه در جاده های استان فعال است که با پیشتیبانی دادستانی و مشارکت پلیس امکان اعمال قانون از طریق این دوربین ها فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا جعفر شهامت روز شنبه در رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ خراسان جنوبی اظهار داشت: مراقبت فراگیر در طول ۱۱ هزار و ۳۵۴ کیلومتر راه آسفالته استان مورد توجه است.
وی افزود: در طرح نوروزی ۹۸ بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی دستگاه های امدادی که نقش مستقیم برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی دارند در شیفت های مختلف مشغول کار خواهند بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ۳۵۰ نفر در حوزه راهداری فعال خواهند بود که با لحاظ رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیران فنی شرکت های حمل و نقل این آمار به بیش از ۵ هزار نفر در استان می رسد که به طور مستقیم در حوزه حمل و نقل و راه ها ایفای نقش می کنند.
وی با اشاره به نگاه آسیب شناسی سرعت حوادث رانندگی استان گفت: سرعت غیر مجاز، خستگی و‌ خواب آلودگی در راه های کویری از مهمترین عامل ایجاد تصادف یا تشدید شدت تصادفات جاده ای استان بوده است.
شهامت افزود: ۲۶ مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان وجود دارد و ۵۰ مجتمع در دست ساخت است که تلاش می کنیم برای سال آینده حداقل پنج مورد آن از این مجتمع ها آماده و در راه های مختلف استان به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: در برخی راه ها از جمله شهرستان طبس نبود مجتمع بین راهی داشتیم چون سرمایه گذاری به دلیل نبود زیرساخت ها مستلزم هزینه گزاف بود اما تلاش کردیم تا در ۲ نقطه ایستگاه بین راهی ایجاد شود.
وی یادآور شد: با این وجود اداره کل راهداری خراسان جنوبی با ایجاد ایستگاه های موقت در ۲ نقطه، تامین روشنایی و احداث میدان برای سه راهی جعفری و محور دیهوک راور محدوده دیگ رستم این کمبود ها را جبران کرده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه های مذکور تا چند روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت افزود: تیم‌ ویژه مسئول رسیدگی به وضعیت مجتمع های خدمات راهی، استراحتگاه ها و نمازخانه های بین راهی شده که در وضع بهتری خدمات رسانی به زایران فراهم شود.
وی با تاکید بر اینکه در ایام نوروز سامانه های مرکز مدیریت راه ها به صورت شبانه روزی فعال خواهد بود گفت: برای سیلاب های احتمالی بهاره نیز آمادگی لازم ایجاد شده است.
شهامت اظهار داشت: تلاش راهداران برای آماده سازی راه ها استمرار خواهد داشت و به محض اینکه مشکلی پیش آمد برای ترمیم اضطراری راه ها اقدام می کنند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی نیز هدف از رزمایش ترافیکی نوروز ۹۸ را نمایش آمادگی همیاری، توانمندی، ارتقای نظم و امنیت ترافیکی و کاهش تصادفات عنوان کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۲۳۵ نفر در تصادفات رانندگی فوت کرده اند و بیش ازپنج هزار و ۷۰۰ نفر مجروح شدند.
سرهنگ علیرضا رضایی با بیان اینکه سهم تصادفات جاده ای امسال فوت ۱۹۹ نفر بوده است افزود: ۱۶ نفر نوروز ۹۷ بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.
وی بیان کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات فوتی واژگونی ناشی از خستگی بوده و اکثر تصادفات در ساعت هشت صبح تا هشت شب به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به فعال شدن ۱۱۶ اکیپ گشت در طرح ترافیکی نوروز ۹۸ گفت: این تیم ها به صورت محسوس و نامحسوس با کنترل تردد در راستای سفر ایمن برای مسافران نوروزی تلاش می کنند.
وی یادآور شد: تمامی تجهیزات و خودروها آمادگی صد در صدی دارند و همه فرماندهان انتظامی، پاسگاه های تابعه بخصوص در بحث امنیت راه های روستایی کمک خواهند کرد.
سرهنگ رضایی گفت: هماهنگی های لازم با تمامی سازمان های امدادی نیز انجام شده و ۵۰ هزار همیار پلیس نیز در تذکر تخلفات به پلیس کمک خواهند کرد.
وی ادامه داد: دهیاران و راهوران محله تاکنون همکاری خوبی داشته و در برای اجرا طرح نوروزی توجیه شده اند.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد استراحتگاه های موقت در راه های استان تاکید کرد: رانندگان برای پیشگیری از خستگی و خواب آلودگی از این استراحتگاه ها استفاده کنند.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + سیزده =