احترام به مسافر در صدر خدمات نوروزی قرار گیرد

بیرجند – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: برخورد دوستانه با مسافران موجب جذب گردشگر می شود که این احترام باید در صدر خدمات کمیته های نوروزی استان قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در ستاد خدمات سفر خراسان جنوبی افزود: فرهنگ سازی این مهم خاطره خوبی در ذهن مسافران و گردشگران نوروزی ایجاد می کند و زمینه ساز رونق خواهد شد.
وی ادامه داد: دستورالعمل های مصوب ستاد سفر باید اجرایی شود و شاخصه ها طبق دستورالعمل مشخص و مستند سازی شود.
علوی مقدم اظهار داشت: دستگاه ها آمادگی لازم برای ایجاد سفری مطمئن و امن را داشته باشند و با نظارت دقیق بر اقدامات، این امر را محقق کنند.
وی گفت: برای جلوگیری حوادث برگرفته از نزولات جوی، هواشناسی به صورت منظم اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیریت بحران قرار دهد تا به مردم اعلام شود.
علوی مقدم با بیان اینکه نقشه های تهیه شده از استان قبل از ورود به استان در اختیار مسافران قرار گیرد افزود: مسافر قبل از ورود به استان باید تصویر درستی از خراسان جنوبی را در اختیار داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه آمار برای ما تعیین کننده است، افزود: فعالیت بیمه ها در ساعت اداری کفایت نمی کند و باید به صورت شبانه روز برای حوادث احتمالی و رفاه حال مسافران فعال باشند.
معاون استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به گفته شهردار بیرجند که شهرداری ها مظلومند تصریح کرد: شهرداری ها به جهت تنوع مسئولیت هایی که دارند در همه کمیته ها حضور دارند اما همواره مورد حمایت استانداری بوده اند.
وی اظهار داشت: اگر امروز شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران با مشکل مواجه هست ما هم هنوز نتوانسته ایم به علت مشکلات اقتصادی و ظالمانه ای که دشمن بر ما تحمیل کرده همه حق و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم اما به طور حتم در جنگ اقتصادی با استکبار هستیم و باید تحمل کنیم تا به برکت خون شهدا از پیچ خم هایی که دشمن فراهم کرده عبور و دشمن را ناکام کنیم.

** افزایش ۳۰ درصدی بازارچه های نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با توجه به رشد ۳۰ درصدی بازارچه های نوروزی در استان ۳۵۰ غرفه صنایع دستی فعال خواهند بود.
حسین رمضانی افزود: بیشتر حجم تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که برای جلوگیری از این حجم ۸۰ نوروزگاه در این مناطق برای استراحت مسافران ایجاد شده است.
وی از فعالیت ۱۸ موزه و بیش از ۱۵۰ اثر و بناهای تاریخی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و تصریح کرد: در حوزه تبلیغات برای هر شهرستان ۱۰ تا ۱۵ هزار نسخه نقشه معرفی مختصر بنای تاریخی چاپ و تحویل شهرستان ها شده است.
رمضانی ادامه داد: اپلیکیشن موبایلی ستاد سفر نوروزی خراسان جنوبی فعال است و با قابلیت های متفاوت دانلود می شود تا گردشگران با شناخت بیشتر به استان سفر کنند.
وی اضافه کرد: امسال با کمک دفاتر گردشگری استان خدمات خرید آنلاین راه اندازی شد که گردشگران می توانند خدمات مورد نیاز اعم از بلیت اتوبوس، هواپیما، قطار، اقامتگاه های بومگردی و سایر نیازمندی ها را در اختیار بگیرند.

** اسکان مسافران در ۹۶ بقاع متبرکه و مجتمع فرهنگی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۹۶ آرامگاه، بقعه و مجتمع فرهنگی استان کاربرد زیارتی دارد که ۸۲۷ سوئیت، زائر سرا و کانکس آماده اسکان مسافران نوروزی هستند.
حجت الاسلام پرویز بخشی پور افزود: با توجه به فرا رسیدن سال نو و آغاز طرح آرامش بهاری، جشن میلاد ولادت حضرت علی (ع) در ۳۵ بقعه متبرکه برگزار و مراسم تحویل سال در ۱۱ بقعه برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: خیمه های معرفت، تربیت فرزند، تبلیغ چند رسانه ای سبک زندگی اسلامی، عید مبعث و برپایی ایستگاه های سلامت از مهمترین فعالیت ها در حوزه طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خواهد بود.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تنظیم بازار امسال شرایط خاصی را با توجه به نوسانات قیمت ها داشته زیرا به دلیل کمبود برخی کالاها قیمت ها افزایش یافته است.
علی تهوری با بیان اینکه تاکنون تکالیف دستگاه ها مشخص و لیست کشیک های نوروزی معین شده است افزود: طرح ویژه نظارت امسال از بهمن ماه آغاز شده و نمایشگاه بهاره در بیرجند با ظرفیت ۱۴۰ درصدی و ۲۸۰ غرفه برپا شد.
وی ادامه داد: در نمایشگاه بهاره ۱۰ غرفه تنظیم بازار برپا شد و در راستای تامین کالاهای اساسی از ابتدای اسفند ۶۳۰ تن شکر توزیع و ۲ هزار تن سهمیه شکر با مکاتبات انجام شد تا نیازهای استان رفع شود.
تهوری افزود: ۵۰۰ تن روغن سهمیه برای خراسان جنوبی اخذ شد که ۲۰۰ تن درحال عرضه، جذب و توزیع است.
وی در ادامه اظهار داشت: خراسان جنوبی در امر توزیع مرغ تنظیم بازار با قیمت ۱۳هزار و ۳۰۰ تومان یکی از موفق ترین استان ها در کنترل قیمت است.
۳۲۱۵ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =