آموزش مساله مهم در کاهش تصادفات است

بیرجند- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: آموزش در کاهش تصادفات مساله مهم و جدی است که برای این موضوع همه دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش نقش حیاتی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز به نقل از ایرنا، سید مجتبی علوی مقدم روز شنبه در رزمایش طرح ترافیکی نوروز ۹۸ در خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند کاهش تصادفات است و باید در این راستا تلاش کرد.
وی ابراز امیدواری کرد؛ سال ۹۸ برای ارایه برنامه ها، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی تلاش بیشتری صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شروع نشست ستاد خدمات سفر از نیمه دوم بهمن ماه گفت: برنامه ریزی هایی انجام شده تا مسافران سفر ایمن، توام با سلامتی در استان داشته باشند.
وی افزود: همه دستگاه های خدمات رسان آمادگی کامل برای ارایه خدمت دارند و فضاهای عمومی هم با امکانات و تجهیزات لازم مهیا شده است.
علوی مقدم از آمادگی دهیاری ها و شهرداری ها برای حضور مسافران و زائران خبر داد و بیان کرد: بازدیدهای میدانی هم برای روند این آمادگی ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی آمادگی کامل برای حضور مسافران نوروزی را دارد اظهار داشت: انسان، راه و وسیله نقلیه سه مساله مهم در بحث حوادث جاده ای است که می تواند فرصت یا تهدید باشد.
معاون استاندار خراسان جنوبی رعایت قوانین و مقررات، استفاده از وسیله نقلیه ایمن و راه های استاندارد را از عواملی عنوان کرد که می تواند فرصت تلقی شود و افزود: تمامی کسانی که به نوعی در راهداری حمل و نقل و ایجاد نظم و امنیت تلاش دارد جدیت آنان بر این است که شرایط را برای سفر ایمن و آسان فراهم کنند.
وی با ابراز امیدواری از اینکه نوروز ۹۸ خالی از هرگونه حادثه ای رقم بخورد از تمام دستگاه های متولی در بحث خدمات سفر خواست که با تلاش خود راه را برای سفرهای نوروزی مردم هموار کنند.
علوی مقدم ادامه داد: البته انتظار می رود با همراهی مسافران ایام نوروز شیرین تر شود.
رزمایش ترافیکی نوروز ۹۷ پلیس راه خراسان جنوبی و نیروهای امدادی شامل اورژانس، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، حمل و نقل، راه و شهرسازی و غیره امروز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی در محل پلیس راه بیرجند برگزار شد.
دستگاه های خدمات رسان خراسان جنوبی در نوروز ۹۸، با اجرای رزمایش ترافیکی در پلیس راه استان، آمادگی و توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.
۹۸۹۳ * ۶۰۵۴

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + هشت =