شهید احمد زرگریان‌مقدم

در غروب روز ۱۳۶۱/۰۵/۲۳ در منطقه شلمچه در مأموریتی داوطلبانه در حالی که برای دیده بانی به خط مقدم جبهه رفته بود بر اثر ترکش خمپاره بعثیون کافر به شهادت رسید و به آرزوی بزرگ خود دست یافت.

شهید احمد زرگریان‌مقدمشهید احمد زرگریان‌مقدم

نام پدر: محمدحسین

تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۰۵/۲۳

 

زندگینامه

شهر شهید پرور طبس حدود ۲۵ هزار تن از مردم بی‌گناه خود را در زلزله خانمان‌سوز از دست داد باز لاله‌ای دیگر به دامن خود گرفت.

سرباز شهید احمد زرگران‌مقدم در روز ۱۳۳۸/۰۳/۲۳ در شهر طبس در یک خانواده مستضعف و زحمتکش دیده به جهان گشود و دوران کودکی خود را در آن خانواده که با رنج و مشقت فراوان مایحتاج روزانه خـویش را فراهم می‌نمودند پشت سر گذاشت و وارد مدرسه شد.

دوره ابتدایی را در دبستان‌های طبس به پایان رسانده و در اوقات فراغت نیز جهت کمک هزینه تحصیلی و امرار معاش خانواده به کنده‌کاری مشغول بود و از این راه می‌توانست کمکی به پدر و مادر خویش کند.

دوره راهنمائی را به پایان رسانده و مدت یک سال در هنرستان حرفه‌ای طبس مشغول به تحصیل گردید.

از خصوصیات شهید مظلومیت او بود که واقعاً مورد تحسین آموزگاران خود قرار می‌گرفت.

اما در زلزله غروب ۲۵ شهریور ۵۷ از ناحیه سر مجروح شد و از درس خواندن عقب ماند. سه سال ترک تحصیل داشت و در اسفند ماه سال ۱۳۶۰ جهت خدمت مقدس سربازی خود را به یگان ژاندارمری طبس معرفی و اعزام گردید.

دوره آموزشی خود را در پادگان چهل‌دختر امام شهر گذراند و از آنجا راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد.

سرانجام در غروب روز ۱۳۶۱/۰۵/۲۳ در منطقه شلمچه در مأموریتی داوطلبانه در حالی که برای دیده بانی به خط مقدم جبهه رفته بود بر اثر ترکش خمپاره بعثیون کافر به شهادت رسید و به آرزوی بزرگ خود دست یافت.

باشد که ما برادران و خواهران شهید ادامه‌دهنده راهش باشیم و به یاری دین خدا بشتابیم.

به امید پیروزی رزمندگان اسلام بر کفر جهانی. «ان‌شاء‌الله»

روحش شاد و راهش پررهرو باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − شش =