شهید حسن زمانزاده

در کارش بسیار مصمم و با اراده و پر توان بود و با توکل بر خدا به کار و تلاش و زحمت ادامه می‌داد، حسن علاقه‌ی عجیبی به شرکت در محافل مذهبی داشت، هرجا چراغی برای سیدالشهدا(ع) برپا بود جزو اولین ها بود که درآن محفل حاضر می شد.

شهید حسن زمانزادهشهید حسن زمانزاده
نام پدر: عباس
تاریخ شهادت : ۱۳۶۵/۱۱/۱۰

 

 

زندگینامه

هفت سال بود که چشمان پدر و مادر در انتظار هدیه‌ای از جانب خداوند بود که مشیت الهی بر این قرار گرفت که به انتظار آنان پایان دهد. لذا بوی عطر نوزادی در یکی از روزهای خوب زندگی که دهمین روز از اردیبهشت ۱۳۴۰ بود فضای خانه عباس را پر کرد.

آنها که پس از سالها چشم انتظاری صاحب فرزندی شدند نامش را به میمنت نام کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام «حسن» نامیدند.

در دامان پاک مادر و در کنار پدری زحمتکش و با اخلاص دوران کودکی را پشت سر گذاشت، در ۷ سالگی برای کسب دانش راهی مدرسه شد تحصیلاتش را تا کلاس پنجم ابتدایی با علاقه و پشتکار پشت سر گذراند اما از آنجا که امکانات تحصیل برایش مهیا نبود و می‌بایست مسیر روستا تا شهر را طی کند، متأسفانه نتوانست به تحصیل ادامه دهد و به ناچار برای امرار معاش به شغل شریف و با برکت کشاورزی و کارگری پرداخت.

در کارش بسیار مصمم و با اراده و پر توان بود و با توکل بر خدا به کار و تلاش و زحمت ادامه می‌داد در کارهای پدر خالصانه او را یاور بود و در کارهای خانه نیز دلسوز مادر و تا می توانست او را کمک می نمود.

حسن علاقه‌ی عجیبی به شرکت در محافل مذهبی داشت، هرجا چراغی برای سیدالشهدا(ع) برپا بود جزو اولین ها بود که درآن محفل حاضر می شد.

مدتی از عمر گرانبهایش را در کمیته انقلاب اسلامی به انجام وظیفه پرداخت با عشق و علاقه سرشاری که به امام و اسلام داشت به فرمان رهبرش لبیک گفت و از طریق بسیج عازم جبهه شد، در یگان لشکر ویژه شهدا با خصم دون به نبرد پرداخت و دوشادوش هم‌رزمانش عاشقانه جنگید چرا که می‌دانست او دعوت شده و باید ادامه دهد تا به دیدار یار نایل آید.

سرانجام پس از چهار ماه حضور در میدان نبرد در عملیات کربلای ۵ در منطقه شلمچه در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۱۰ با اصابت ترکش خمپاره دشمن به فیض رفیع شهادت نایل آمد و شهد شیرین شهادت را نوشید، روحش عاشقانه پرواز کرد و آرام گرفت کبوتری که بی قرار پرواز بود تا در باغی که با دست‌های باغبانش به ثمر رسانیده بود بر درخت ثمره آرزوهایش بنشیند و اینک آرام نشسته و قرار گرفته بود.

پیکر مطهرش، پس از چند روز به شهرستان طبس انتقال یافت وبر دوش امت شهید پرور شهرستان طبس طی مراسمی معنوی و مذهبی تشییع و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + سیزده =