شهید مهدی جلالی

مهدی جلالی شهیدی از طایفه و تبار زحمتکشان و از قبیله عشق و ایمان بود، وقتی سوداگران مرگ برای بلعیدن میراث عظیم ملتی صبور و غیور دهان گشوده بودند، او بود که خون پاکش را برای پاسداری از میهن و اسلام و جوانان، تقدیم نمود..

شهید مهدی جلالیشهید مهدی جلالی
نام پدر: حسین
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۶/۱۹

 

 

زندگینامه

شهید مهدی جلالی در سال (۱۳۳۹)در شهر فردوس متولد شد او در خانواده مذهبی و مستضعف و دامان مادری دلسوز به نام «حوا» و پدری فداکار به نام «حسین» پرورش یافت تحصیلات خویش را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و سپس جهت امرار معاش خانواده یاور پدر گردید و در کار رانندگی وانت با پدرش همکاری می کرد.

با آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی به فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی پرداخت.

مهدی جلالی شهیدی از طایفه و تبار زحمتکشان و از قبیله عشق و ایمان بود، وقتی سوداگران مرگ برای بلعیدن میراث عظیم ملتی صبور و غیور دهان گشوده بودند، او بود که خون پاکش را برای پاسداری از میهن و اسلام و جوانان، تقدیم نمود و در تاریخ ۱۳۶۰/۶/۱۹ در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در منطقه کویر عشق آباد به شهادت رسید.

پیکر پاک این دلاور شهید پس از تشییع جنازه باشکوه توسط امت حزب الله در محل آرامگاه حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام به خاک سپرده شد.

حدیث حماسه و ایثار جوانان به خون خفته و گلگون کفنمان پایانی ندارد، شهید جلالی ستاره‌ای بود که در برابر تاریکی درخشید، عاشقانه به خون تپید و به حریم بقای ابدی پر کشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 14 =