شهید لیلا حسنی

در تاریخ ۱۳۶۶/۵/۲۹ در حالی که در مراسم برائت از مشرکین در مکه معظمه بر ضد آمریکا، شعار می‌داد به ندای حق لبیک گفت و به آرزوی دیرینه خویش رسید..

شهیده لیلا حسنیشهید لیلا حسنی
نام پدر : اسدالله
تاریخ شهادت : ۱۳۶۶/۵/۲۹

 

 

زندگینامه

شهید لیلا حسنی در سال ۱۳۰۴ در روستای محمد آباد در خانواده ای کم در آمد دیده به جهان گشود او بنا به دلایلی از تحصیل بازماند و در واقع به پدر و مادر خود در امرار معاش کمک می‌کرد تا موقعی که با پدر شهید بنام حاج ابراهیم زمانی تشکیل خانواده داد و از آن زمان نیز در کارهای روزمره زندگی و کشاورزی تلاش می‌کرد و در راه رسیدن به خودکفایی از هیچ کوششی دریغ ننمود.

خیلی مهربان و امانت دار خویشتن‌دار و شجاع بود. در دوران جنگ در پشت جبهه حضور چشمگیری داشت و در فعالیت‌های پشتیبانی نظیر، پخت نان، تهیه مربا و سایر اقلام مورد نیاز رزمندگان مجدّانه تلاش می‌نمود؛ و از مهم‌ترین ویژگی ایشان توجه و اهتمام به نماز اول وقت و نماز شب بود و مرتب فرزندان خود را به این فریضه مهم فرا می‌خواند؛ و سال های نخستین جنگ یکی از فرزندانشان به نام غلامرضا در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسید همیشه این شهید دعا می‌کرد خدایا مرا هم به او برسان و شهادت در راه خودت را نصیب من بگردان و سرانجام در تاریخ ۱۳۶۶/۵/۲۹ در حالی که در مراسم برائت از مشرکین در مکه معظمه بر ضد آمریکا، شعار می‌داد به ندای حق لبیک گفت و به آرزوی دیرینه خویش رسید.

پیکر مطهرش چند روز پس از شهادت در شهر طبس تشییع و در امامزاده حسین ابن موسی الکاظم (ع) به خاک سپرده شد.

رفتی و شوق رسیدن به خدا بود ترا         دلی از چنبره‌ی خاک بود ترا
تا به آفاق پر از نور رسی هر شب و روز        چشمهٔ اشکی و دستی به دعا بود ترا
واپسین زمزمه‌ات، زمزم گل بود و نسیم        که به سمت شهداء راهنما بود ترا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =