شهید علیرضا داریوش

پس از مدتی مبارزهٔ بی امان در جبهه های حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۱۹ در منطقه دشت عباس در عملیات والفجر مقدماتی در اثر اصابت ترکش خمپاره صدامیان به لقاء الله پیوست.

شهید علیرضا داریوششهید علیرضا داریوش
نام پدر:حسن
تاریخ شهادت : ۱۳۶۱/۱۱/۱۹

 

 

زندگینامه

شهید علیرضا داریوش در سال ( ۱۳۴۷) در خانواده ای مذهبی در طبس چشم به جهان گشود و در دامان پرمهر پدری به نام «حسن» و مادری به نام «فاطمه» رشد نمود؛ و دوران کودکی را پشت سر گذاشت و روانه مدرسه گردید.

شهید داریوش دانش آموزی با استعداد بود دوره ابتدایی وی همزمان با ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود با وجودی که کودکی بیش نبود و سن و سال چندانی نداشت در راهپیمایی‌های سال ۱۳۵۷ شرکت فعال داشت، در مراسم مذهبی و دینی حضوری فعال داشت، تحصیلات خود را تا کلاس سوم راهنمایی ادامه داد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت بسیج در آمد و پس از مدتی فعالیت و نگهبانی در این نهاد مقدس عازم مناطق جنگی گردید.

پس از مدتی مبارزهٔ بی امان در جبهه های حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۱۱/۱۹ در منطقه دشت عباس در عملیات والفجر مقدماتی در اثر اصابت ترکش خمپاره صدامیان به لقاء الله پیوست.

این حکایت و حدیث مردان غیور و صبور و دلاوری است که به هیچ قیمتی تن به ذلت نداده و با ایثار جان خود حماسه آفریدند شهید داریوش رفت و با پرواز خونینش، چهره متجاوزان را بر ملا کرد، لیک قدر سرو قامتان عرصه دلدادگی را دانستن، بر همه ما واجب است عروج این شهید عزیز، به مجله عشق و شهادت، در آسمان آبی رضایت حق را تبریک می‌گوییم، کاش می‌دانستیم این بندهٔ رها شده از بند خاک، با خدا چه گفت و چه خواند که شهادت، قسمت او، و حسرت و چشمان خیس را سهم ما رقم زد.

پیکر پاک این عزیز در روز ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در زادگاهش بر روی دستان امت حزب الله تشییع و در جوار امامزاده حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد. خداوند او را با معصومین علیه‌السلام محشور فرماید.

‹ خلوت آرامش، گل افشان باد ›

ای خوشا با فرق خونین در لقای یار رفتن
سر جدا، پیکر جدا، در محفل دلدار رفتن
غوطه در خون جبین خوردن پی غسل شهادت
در نماز عشق دور از صحبت اغیار رفتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =