شهید منصور رضوی

از شما می‌خواهم که گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید و تا خون در رگ شما جاری است از روحانیت اصیل اسلامی حمایت کنید.

شهید منصور رضویشهید منصور رضوی
نام پدر: محمود
تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۱۱/۲۴

 

 

زندگینامه

منصور در سال ۱۳۴۲ در روستای آبخورگ از توابع بخش دستگردان در خانواده‌ای مذهبی و کم درآمد و مستضعف به دنیا آمد. پدرش قبل از تولد منصور دار فانی را وداع گفت و در جوار رحمت حق آرام گرفت. لذا او تحت سرپرستی پدربزرگ و مادربزرگش رشد کرد و بزرگ گردید.

دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت از نظر علمی و اخلاقی تمام کرد. اما علی رغم هوش سرشار به علت فقر اقتصادی مجبور به ترک تحصیل شد و چند سال بعد همین که از نظر جسمی توانایی انجام کار را پیدا نمود جهت کسب و کار و امرار معاش روانه تهران گردید و در یک کارخانه مشغول به کار شد. اُنس با خدا و تلاوت قرآن و به جای آوردن نماز در خلوت تنهایی با دل شکسته، منصور را نوجوانی پاک و با اخلاص و با ایمان و متخلق با اخلاق اسلامی بار آورد. ۱۵ بهار از زندگی او گذشت که مبارزات مردم انقلابی ایران به رهبری امام خمینی (ره) علیه شاه ملعون در تهران و دیگر شهرهای کشور آغاز گردید و هر روز اوج بیشتری به خود می‌گرفت. لذا اعتقاد و علاقهٔ عمیق او به روحانیت اصیل باعث شد تا به فرمان امام (ره) به صف انقلابیون بپیوندد و در تظاهرات‌ها و راهپیمایی‌ها و اعتصاباتی که جهت سقوط سلطنت انجام می‌شد، شرکت فعال داشته باشد. جنگی ناخواسته را دشمنان اسلام و انقلاب بر ما تحمیل کردند. او در تبعیت از فرمان امام (ره) حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را بر خود واجب دانست و آمادهٔ سفر شد.

برای اولین مرتبه در تاریخ ۱۳۶۰/۳/۱۵ به طور داوطلبانه عازم جبهه گردید و آن طور که همرزمانش نقل کردند منصور سخت‌ترین کار‌ها و دشوار‌ترین مأموریت‌ها را عاشقانه و شجاعانه قبول می‌کرد و مخلصانه انجام می‌داد.

اخلاق حسنهٔ او مضاعف بـر اخلاص و شجاعتش از او شخصیتی بـزرگ در ذهـن همرزمـان سـاخته بود به نحوی که او را هم مـرد پیکار می‌دانستند و هم استاد اخلاق صدایش می‌کردند. سه ماه از مأموریت اولش گذشت، ترخیص شد و به تهران بازگشت. اما دیگر تهران جای او نبود. احساسات پاک و روحیه انقلابی‌اش باعث شد که برای بار دوم به جبهه اعزام شود. و خود را داوطلبانه به صف لشکر توحید برساند و پس از چند ماه مبارزه با دشمنان بعثی در مناطق عملیاتی جنوب در محور چزابه در حالی که شجاعانه سلاح آرپی‌جی را بر دوش گذاشته و تانک‌های دشمن را شکار می‌کرد در صبح روز ۱۳۶۰/۱۱/۲۴ هدف ترکش قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نایل گردید.

پیکر پاک و مطهر منصور چند روز پس از شهادت بر دوش جمع کثیری از مردم منطقه تشییع و در زادگاه خود روستای آبخورگ به خاک سپردند.

 

گزیده‌ای از وصیتنامه شهید

به نام الله هستی بخش روح الله. برادران، ما از شما می‌خواهیم که گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید و تا خون در رگ شما جاری است از روحانیت اصیل اسلامی حمایت کنید.
شهادت برای ما افتخار است ما بنا به وظیفهٔ شرعی و انسانی خود و بنا به گفته رهبر انقلاب اسلامی خود، عازم جبهه شدیم. برادران شهادت برای ما افتخار است. و از شما می‌خواهم که گوش به فرمان رهبر انقلاب باشید و تا خون در رگ شما جاری است از روحانیت اصیل اسلامی حمایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − چهارده =