کتاب «شعر رضوی در میقات الرضا» رونمایی شد

به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از شاعران کتاب «شعر رضوی در میقات الرضا» رونمایی شد.

طبس نیوز:به مناسبت دهه کرامت با حضور جمعی از شاعران کتاب «شعر رضوی در میقات الرضا» رونمایی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، با حضور شاعران کشور شب شعر «سپیده هشتم» یکشنبه شب در آستانه مبارک امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع )طبس برگزار و همزمان کتاب «شعر رضوی در میقات الرضا» نیز رونمایی شد.

ویژه برنامه های «مهر بیکران» به مناسبت دهه کرامت، آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس، محفل ادبی «سپیده هشتم» را برگزار کردند.

در این مراسم شب شعر که با حضور امام جمعه موقت طبس، مدیریت آستان مبارک و اعضاء انجمن‌های ادبی و هنری شهرستان در محل تالار همایش‌های مجموعه فرهنگی میقات الرضا انجام شد، ۶ نفر از شاعران ولایی و متعهد کشوری، استانی و شهرستان طبس حضور داشتند.

در این محفل ادبی آقایان محمدجواد غفور زاده شفق، محمدعلی سالاری، غلامرضا شکوهی، سید عنایت ا… قریشی، حمیدرضا نظری و خانم قیصری در مدح و منقبت حضرت امام رضا (ع) سروده های خود را قرائت کردند.

همچنین شاعران در باب میقات الرضا آستان باشکوه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و دیگر مضامین ولایی نیز قرائت شعر داشتند.

معاون فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) در حاشیه این جلسه به برنامه های این آستانه دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش گوهر علم و عفاف، تبیین ابعاد زندگی و شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و سیزدهمین محفل ادبی شب شعر رضوی با عنوان سپیده هشتم با حضور شاعران کشوری همراه با رونمایی از دو کتاب شعر رضوی در میقات الرضا از جمله مهم‌ترین این برنامه ها است.

فروزان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ برنامه در دهه کرامت در این آستانه مبارک برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین همایش نور الرضا (ع) شامل تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری از دیگر برنامه‌های این دهه است.

به گفته وی کاروان خادمین حرم رضوی در قالب جشن‌های بزرگ زیر سایه های خورشید نیز همزمان با میلاد امام هشتم (ع) در آستانه حسین بن موسی الکاظم (ع) حضور خواهند یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 12 =