بهره‌برداری از نخستین پارک بزرگ طبس

سرپرست شهرداری طبس گفت: همزمان با دهه فجر امسال نخستین پارک بزرگ شهر طبس با ۴۳ هزار مترمربع وسعت به بهره‌برداری می‌رسد.

طبس نیوز:سرپرست شهرداری طبس گفت: همزمان با دهه فجر امسال نخستین پارک بزرگ شهر طبس با ۴۳ هزار مترمربع وسعت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حسین مرتضوی اظهار کرد: در فرهنگ‌های مختلف تعاریف متفاوت و گوناگونی برای واژه پارک ارائه شده است.

وی با بیان این که پارک به عنوان فضای سبز در شهرها برای رفاه حال شهروندان به وجود آمده است، تصریح کرد: پارک‌ها بر حسب نوع استفاده و موقعیت دارای عناوین مختلف و کاربرد ویژه برای اقشار مختلف است.

پارک یکی از عوامل زیبایی شهرها

سرپرست شهرداری طبس ادامه داد: پارک عمومی، پارک شهر، پارک ایالتی، پارک ملی، پارک ملی تاریخی، پارک ملی یادمان، پارک ملی نظامی، پارک ملی آثار تاریخی، پارک ملی حیات‌وحش، پارک نیمه، پارک بین‌المللی، پارک جنگلی و پارک طبیعی را از جمله پارک‌ها برشمرد.

مرتضوی با بیان که پارک‌ها یکی از عوامل زیبایی در شهرها است، اذعان داشت: وجود فضای سبز در شهرها سبب آرامش ذهن شهروندان شده و وجود پارک به عنوان مکانی برای تفریح و شادی برای تمام افراد به ویژه کودکان به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: شهرداری طبس از دیر باز تاکنون در این راستا اقدام به ایجاد فضای سبز و پارک در این شهر کویری کرده است.

پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی نخستین پارک بزرگ طبس

سرپرست شهرداری طبس با اشاره به این‌که شهر طبس به عنوان یک شهر زیارتی سالانه میزبان تعداد زیادی از زائران است، یادآور شد: وجود پارک و فضای سبز در شهر سبب رفاه بیشتر این زائران شده که شهرداری طبس به این موضوع توجه ویژه داشته است.

مرتضوی از افتتاح بزرگ‌ترین پارک طبس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: این پارک همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان این که پارک خندق نخستین پارک بزرگ شهر طبس است، تصریح کرد: این پارک دارای ۴۳۰۰۰ متر مربع وسعت برای استفاده عموم مردم ساخته شده است.

سرپرست شهرداری طبس خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پارک ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یازده =