آقای فرماندار! خبرنگاران عروسک خیمه‌شب‌بازی نیستند

آقای فرماندار محترم طبس لطفاً توجه داشته باشید که خبرنگاران، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی شما نیستند که با اراده‌ی شما به رقص آیند و با تصمیم‌تان از حرکت باز ایستند.

طبس نیوز: آقای فرماندار محترم طبس لطفاً توجه داشته باشید که خبرنگاران، عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی شما نیستند که با اراده‌ی شما به رقص آیند و با تصمیم‌تان از حرکت باز ایستند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گلشن، چندی پیش «یوهان یانگ» سفیر چین در ایران به همراه جمعی از مهندسان چینی، به شهرستان طبس سفر کردند تا از کارخانه‌ی کک‌سازی طبس که با مشارکت کشور چین در دست احداث است، بازدید کنند.

این نخستین کارخانه‌ی کک‌سازی کشور است که قابلیت تولید برق را نیز دارد که تاکنون برای احداث آن ۴۳ هزار تن تجهیزات مختلف از کشور چین به محل احداث این کارخانه در طبس حمل شده است که با راه‌اندازی فاز نخست آن حداقل برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

خبر این بازدید و وعده‌های خوشی که ظاهراً در قالب آن داده شده برای همه‌ی مردم به‌ویژه طبسی‌ها بسیار جذاب و خوشحال‌کننده است و بارقه‌ای از امید را در دل جوانان بی‌کار طبسی که بی‌صبرانه منتظر راه‌اندازی این کارخانه هستند روشن می‌کند…

اما این بار این خبرنگاران بودند که با شنیدن ناگهانی این خبر، گرد غم و اندوهی بر دل‌شان نشست که نمی‌دانستند باید سرمنشاء آن را در کجا بجویند؟ خبرنگاران تنها کسانی بودند که می‌توانستند این خبر را به نحو مطلوب و در سطح وسیع و به‌طور قطع بدون هیچ چشم‌داشتی منتشر کنند؛ اما متأسفانه تنها خبرنگاران بودند که جای‌شان در جمع همراهان برنامه‌ی سفر سفیر چین به طبس خالی بود…

در این برنامه تنها از خبرنگار صدا و سیما دعوت شد که نتیجه‌ی آن پخش چند ثانیه خبر از سیمای استانی بود.

حال سؤال این‌جاست که دلیل تصمیم بر عدم حضور سایر ۱۷ خبرنگار و عکاس رسمی و مجوزدار طبس، که همواره در سایر صحنه‌هایی که به تشخیص فرماندار حضورشان مورد احتیاج بوده حاضر بوده‌اند، چیست؟

جناب احمد آقای طالبیان مقدم عزیز؛ این حرکات غیرحرفه‌ای حضرتعالی می‌تواند دلیلی بر عدم انگیزه یک خبرنگار یا عکاس در مراحل بعدی کار باشد؛ چرا خبرنگاران را عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی تصور می‌کنید که با اراده‌ی شما به رقص می‌آیند و با تصمیم‌تان از حرکت باز می‌ایستند؟

چه اشکالی دارد که مثلاً همین برنامه‌ی سفر سفیر چین به طبس، علاوه بر یک دوربین، از ناحیه‌ی چندین دوربین، قلم و دیدگاه متفاوت بررسی و دیده می‌شد؟

یکی از دوستان می‌گفت که شاید دلیل ممانعت از حضور خبرنگاران در این برنامه و مخالفت با انتشار گسترده‌ی خبر مربوطه، این باشد که کارخانه‌ی در حال احداث کک‌سازی طبس مربوط به بخش خصوصی است و جناح سیاسی مدیرعامل مربوطه‌اش با فرماندار نمی‌خواند… نمی‌دانم و بهتر است در این باره قضاوت نکنیم.

اما برخی هنوز فکر می‌کنند که مسئول، تافته‌ی جدابافته از مردم است و با چنین دیدگاهی به رسالت خبرنگار هیچ بهایی نمی‌دهند. مگر غیر از این است که مردم مطلقاً از دریچه‌ی خبر باید جویای احوال شهرشان باشند؟

علاوه بر این طی حدود سه هفته‌ی گذشته، معاون راهبردی رئیس‌جمهور در سازمان استاندارد کشور و مدیران کل استاندارد، تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حمل و نقل و پایانه‌های مسافری، دامپزشکی، و پست بانک استان خراسان جنوبی به‌صورت جداگانه به طبس سفر و در جلساتی با فرماندار، مسایل شهرستان در حوزه‌ی کاری مربوطه را بررسی کرده‌اند که در این جلسات نیز از خبرنگاران دعوت نشد.

اصلاً همه‌ی این‌ها به کنار؛ متأسفانه برخی از سایر مسئولان شهرستان نیز آن‌چنان مهارتی در سردواندن خبرنگاران هنگام مصاحبه دارند که در عملکردشان چنین مهارتی را نمی‌توان مشاهده کرد!

آقای فرماندار محترم طبس، چرا آن‌گاه که میدان، میدان زحمت‌کشی و دوندگی است خبرنگاران نخستین دوندگان پیست هستند، اما جایی دیگر با تصمیم حضرتعالی، باید خبرنگاران از برنامه‌ها حذف شوند؟ حالا کار نداریم که پس از حضور فعال خبرنگاران طبس در برنامه‌های دهه فجر امسال و انتشار ۴۱۰ خبر و ۶۶۷ قطعه عکس در ۲۴ رسانه‌ی مختلف (که اسناد آن موجود است) یک تشکر خشک و خالی هم نصیب خبرنگاران و عکاسان نشد؛ البته انتظار تشکر هم نمی‌رود.

باز هم بگذریم از جلسات کم‌راندمان طولانی‌مدت که حتی برخی مسئولان یا نیمه‌کاره جلسه را ترک می‌کنند و یا با خواندن فاتحه‌ای نثار اصحاب کهف خواب هفت‌پادشاه را در جلسه می‌بینند و باز هم رسالت خبرنگاری حتی به این قشر اجازه نفس کشیدن هم نمی‌دهد و تا آخرین لحظات جلسه باید دوربین به چشم و قلم به دست باشند.

نمی‌دانم! فقط این را می‌دانم که تا کنون هرچه ساکت نشستیم و گفتیم «صلاح مملکت خویش خسروان دانند»، نجابت‌مان راه به‌جایی نبرد… این بار تصمیم گرفتیم ناراحتی‌مان را در این بیت خلاصه کنیم و بگوییم:

«ما ز یاران چشم یاری داشتیم؛ خود غلط بود آنچه می‌پنداشتیم»

آنچه اینجا بیان شد گوشه‌ای از درددل خبرنگاران و عکاسان طبس بود که به درخواست اکثریت‌شان و از زبان دل آنان به رشته‌ی تحریر درآمد. به امید آن روز که از این ستون تا آن ستون گشایشی باشد و خستگی سرگردانی بین ستون‌ها برای ما نماند!

آقای فرماندار، حضرتعالی به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان، کمر همت را محکم‌تر از گذشته بسته و دعوت از خبرنگاران برای حضور در برنامه‌ها به‌منظور اطلاع‌رسانی خدمات انجام شده را جزو برنامه‌های کاری خود قرار دهید تا دیگر شاهد اتفاقات ناخوشایند در این زمینه از سوی خدمتگزاران ملت نباشیم.

11 دیدگاه دربارهٔ «آقای فرماندار! خبرنگاران عروسک خیمه‌شب‌بازی نیستند;

  1. درود بی کران بر جناب مهندس سید ماشاءالله شکیبی که همه پیشرفتهای طبس مدیون ایشان است . اقای مهندس از احداث کارخانه کک سازی و کارخانه سیمان و کارخانه کانسرام در طبس که باعث اشتغالزایی خواهد شد و امیدی است برای جوانان بیکار طبس صمیمانه سپاسگزاریم

  2. اقای مسئول پایگاه شما که دنبال ازادی اندیشه و خبر هستید انصافا این نظر رو بروز کنید
    بنده یکی از مدیران ادارت طبس هستم. بارها و بارها و بارها در جلسات متعدد حضور داشته ام و شخصا معتقدم دوستان خبرنگار شما بی انصافی میکنن. اقای م. ع از خبرنگاران عزیزی که قلم بدست میگیرند و مطالبی هم مینویسند چرا درجلساتی که خود برنامه ریزی ان را هم انجام میدهند حضور نمیابند . مگر نه اینست که ایشان در متن نامه بلند بالایشان که حرفهای زیادی هم دارد و مشخصا با توهین و افترا هم همراه بوده نوشته اند برخی از مدیران هم از پاسخگویی تفره میروند که دروغی محض بیش نیست .
    اقایان خبرنگار شما قلم و دوربینتان باید و باید و باید برای نظام و اسلام بپرخد و بنویسد و بگیرد.
    نمک خوردن و نمکدان شکستن در مرام یک ایرانی مسلمان نیست.
    فراموش کرده اید سخنان چند روزقبل رهبر فرزانه مان را که فرمودند:
    جوانان و نیروهای ولایی و انقلابی را دریابید و تقویت کنید.
    کی و کجا قلمهای شما عزیزان بر محور سخنان رهبری چرخیده که امروز ادعا دارید که ما زیاران چشم یاری داشتیم . خود غلط بود انچه میپنداشتیم. بله درست است ما غلط میپنداشتیم که شما را سرباز ولایت میدانستیم . امروز به عینه میبینیم همین خبرنگاران که گاهگداری میشوند کاسه داغتر از اش خود میبرند و میدوزند. اصلا کجای اسلام امده است ابروی مومنی را در اذهان عمومی ببرید که به خود اجازه میدهید اینگونه کنید.
    اقایان خبرنگار و البته اقای خبرنگار محترم : امروز ایران ما نیاز به ارامش و حرکت در راستای فراموین رهبری است و باید اینگونه باشد که اگر نباشد جایی در دلهای انقلابیون ندارید .
    ایا سفر یک سفیر چینی ، به طبس انقدر برای شما عقده شده که سفره ی دلتان را باز کرده اید و لقمه در دهان دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی میگذارید؟ پس تفاوت شما با رسانه های غربی همانند بی بی سی و صدای امریکا چیست.
    قلم بدست بگیرید و پاسخ دهید که ایا اگر در راستای نظام حرکت میکنید و در برنامه های دهه فجر دقیقا با توجه به متن خود شما حضوری فعال داشته اید و عکسها و خبرهایتان در رسانه های مختلف غوا کرده ، واقعا انتظار تقدیر و تشکر مکتوب شده در لوح تقدیر بوده اید که می بایست شک کرد در حرکتتان. نیروی ولایی و حزب الهی تقدیر و پاداشش را از سید و مولایمان ، خواهد گرفت و لاغیر …..
    بنده به خوبی شما و دیگر همکارانتان را میشناسم و بارها و بارها درجلسات متعدد که حضور داشته ام و چشم درچشم هم داشته ایم ایمان دارم شما میتوانید به جمع یاران برگردید و دیدگاهی ولایی محور داشته باشید.
    شما باید خودتان را از جمع دشمنان داخلی جدا کنید.
    هرچند ۱۷ خبرنگاری که خود امارشان را کم یا زیاد داده اید بهتر بود با امضای این متن سیاهی که نوشته اید موضع خود را مشخص میکردند که مطمئنا امکان ان هم وجود داشت.
    به امید ان روزی که همگان نه در شعار بلکه در عمل پیرو سخنان مقام معظم رهبری باشیم ……آمین

    1. جناب مدیر
      ماشالاه پاچه خوار قهاری هستید و مشخص است که چگونه مدیر شده اید
      اشکال ندارد پاچه خواری کنید اما بدانید که امثال شما و فرماندار رفتنی هستید و این کارها بی فایده است

      1. متاسفم که بغضی بخاطر منافع شخصی و منطقه ای از یک فرماندار بومی ومردمی و ولایت مدار انقاد های دروغین میکنن

    2. این درست نیست که همه چیز رو به ولایت مداری ربط میدین و کسی که انتقادی میکنه رو ضد ولایت فقیه میخونید اینطوری هیشکی نمیتونه انتقاد کنه.

    3. با سلام مدیر عزیز
      چرا اینقدر تند؟ چرا هر وقت کم می آوریم از مقام عظمای ولایت مایه می گذاریم؟ آیا این ظلم به این سید اولاد پیغمبر نیست؟ شما با این نظرتان با آبرو و وجهه ی ایران عزیز بازی می کنید و به نوعی به یک مقام عالی رتبه یک کشور مهم اهانت کرده اید و شما مثل اینکه خیلی اطلاعات دارید و از کجا فهمیده اید که خبرنگاران محترم در دامن دشمن هستند که آنها را نصیحت می کنید لطفا آن را به مقامات امنیتی اطلاع دهید که جلوی خبرنگاران در دامن دشمن افتاده را بگیرند. در پایان برای خبرنگاران عزیز و شجاع طبس آرزوی موفقیت می کنم

      1. دوست عزیز م ب دشمن حتما نباید خارجی باشه. ما دنشمنان داخلی هم داریم که تعدادشون هم ماشالله کم نیست.

  3. سلام، خبر را می پسندم چون واقعا این گونه بوده است و به خبرنگاران ظلم شده است، لطفا تمامی مسئولان به این خبر توجه کنند چون در مورد دیگر عزیزان هم صدق می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + چهارده =