اسکیت طبس در آینده نه چندان دور از مدعیان سرسخت مسابقات استانی/ تأثیر ورزش اسکیت بر افزایش توان و تقویت تمرکز

رئیس هیأت اسکیت طبس گفت: از ابتدای تاسیس هیأت اسکیت طبس تاکنون شاهد تحول عظیمی در این رشته ورزشی هستیم که حتی تحسین مسئولین استانی را در پی داشته است و شهرستان طبس در آینده نه چندان دور در سطح استان یکی از مدعیان سرسخت این رشته خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، اختراع کفش اسکیت در سال ۱۷۶۳ توسط یک بلژیکی به نام ژوزف مرلین به ثبت رسید.

سازمان بین‌المللی ناظر بر این ورزش برآورد نمود این ورزش از سال ۱۹۹۱ تا کنون حدود ۵۱۲ درصد رشد داشته و اینک یکی از ورزش‌های بیست‌گانه مطرح دنیا به حساب می‌آید.

تاکنون رشته‌های زیادی از دل ورزش اسکیت بیرون آمده‌اند که در سطح جهان شاهد برگزاری رقابت‌های آنان هستیم.

در شهرستان طبس نیز هیأت ورزشی اسکیت از سال ۱۳۹۰ نام خود را در میان هیأت‌های ورزشی این شهرستان مطرح کرد.

در آینده نه چندان دور اسکیت طبس در سطح استان یکی از مدعیان سرسخت خواهد بود

رئیس هیأت اسکیت طبس در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس گفت: از سال تأسیس هیأت اسکیت تا اردیبهشت امسال این هیات تنها نامی از آن بوده و فعالیتی نداشته است اما از اردیبهشت ماه سال جاری و با اختصاص سالن کوثر به این هیأت تاکنون در این مدت کوتاه به لطف خدا، حمایت استان و تلاش دوستان در هیأت شاهد تحول عظیمی در این رشته ورزشی هستیم که حتی تحسین مسئولین استانی را در پی داشته است و شهرستان طبس در آینده نه چندان دور در سطح استان یکی از مدعیان سرسخت این رشته خواهد بود.

رئسی هیأت اسکیت طبس

مسعود فتوت تعداد ورزشکاران فعال در این رشته را ۵۰۰ نفر برشمرد و افزود: اکثر این تعداد ورزشکاران را گروه سنی خردسالان تشکیل می‌دهند که تحت نظر شش مربی آموزش می‌بینند.

وی ادامه داد: با توجه به داشتن سالن اختصاصی (سالن کوثر) و وسایل آموزشی، بر اساس توزیع فرم نظرسنجی بین والدین تلاش مربیان بسیار رضایت‌بخش می‌باشد.

اسکیت ورزشی مفرح که در تقویت تمرکز و افزایش توان افراد موثر است

رئیس هیأت اسکیت طبس در خصوص تاثیر انجام این ورزش تصریح کرد: اسکیت موجب تقویت رباط‌های عضلات فوقانی از جمله پا و حتی عضلات کمر می‌شود به همین دلیل شما را از بدشکلی و چربی‌های اضافی این بخش‌های بدن رها می‌سازد.

وی افزود: حرکات اسکیت از نوع حرکات هوازی است که همانند ورزش ایروبیک در رساندن اکسیژن بیشتر به بدن بسیار موثر است و دقیقا فوایدی را  از آن دریافت خواهید کرد که از انجام پیاده‌روی و سایر ورزش‌های ایروبیکی دریافت می­‌کنید.

مسعود فتوت گفت: این نوع ورزش درگیری تارهای عصبی با ماهیچه‌ها را تحریک کرده و بدون فشار هیچ وزنه‌ای ، آزاد شدن کلسیم در سلول‌های عصبی را تسریع می‌­کند.

ورزش اسکیت

وی ادامه داد: اسکیت بدن را صاف نگه میدارد و عضلات ضد جاذبه همچون شکم، پا و… را تقویت می­‌کند و در واقع در مدت زمان کمتر، قدرت بیشتری تولید می‌­شود.

وی تصریح کرد: ورزش‌هایی که عضلات بالا تنه در آن‌ها دارای تحرک بیشتری است باعث افزایش فشار خون می­‌شود که در اسکیت با توجه به فعالیت عضلات قسمت‌های پایینی بدن فشار خون ورزشکار تنظیم می‌گردد و در نتیجه، اسکیت فشار خون را متعادل می‌سازد.

رئیس هیأت اسکیت طبس گفت: اسکیت به شدت بین عضلات موافق و مخالف تعادل ایجاد می‌کند و در برگرداندن حجم عضله به خصوص در سنین بالا موثر است.

وی افزود: حرکات در اسکیت به دلیل نوین بودن کاملا به صورت فنی طراحی شده و آن‌ها را کنترل شده ارائه می‌­کند.

وی با بیان این که اسکیت در ورزشکار سازگاری عصبی ایجاد می‌کند گفت: اسکیت تمرکز افراد را بالا برده به همین دلیل اسکیت یکی از بهترین ورزش‌­هایی است که می‌تواند درمان افسردگی باشد.

ورزش اسکیت

فتوت ورزش اسکیت بسیار مفرح خواند و گفت: شخص ورزشکار در ادامه بازی‌هایش برای ابداع حرکت جدیدتر، بسیار تمرین و تلاش می‌کند و نهایتا ورزشکار با ابداع تکنیک یا حرکت جدید اسکیت را تبدیل به ورزشی خارق‌العاده کرده که به هیچ عنوان ورزشکار دچار کسلی یا خستگی نمی­‌شود.

طرح‌ها و دوره‌های آموزشی هیأت اسکیت برای جذب جوانان

وی انعقاد تفاهم‌نامه­ همکاری با سازمان‌ها و ادارات مختلف شهرستان، برگزاری کلاس‌ها در سطح شهر، اعمال درصد تخفیف برای جذب متقاضیان از جمله دانشجویان، دانش‌آموزان و مهد کودک­‌ها، برگزاری جشنواره داخلی به مناسبت­‌های اعیاد ملی و مذهبی، برگزاری مسابقات اسکیت و حضور بازیکنان ملی پوش را از برنامه های این هیأت برای جذب جوانان به این ورزش برشمرد.

رئیس هیأت اسکیت طبس گفت: طبس از نظر داشتن پشتوانه­ صنعتی و معدنی در سطح کشور دارای پتانسیل خوبی است و می­‌توانند با حمایت‌­های مالی در رونق بخشیدن به رشته‌­های مختلف ورزشی و بالاخص اسکیت کمک قابل توجهی کنند و ماحصل آن جذب حداکثری جوانان و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش سطح سلامت جامعه خواهد شد.

مسعود فتوت احداث پیست اسکیت سرعت، اگرسیو، ساخت مانع U، افزایش سطح دانش مربیان و تعداد آن‌ها، تشکیل تیم‌های مختلف اسکیت جهت حضور در مسابقات، راه‌اندازی واحد سمعی و بصری، راه‌اندازی پژوهشکده اسکیت در استان به مرکزیت طبس با همکاری مراکز دانشگاهی و موسسات آموزش عالی را از برنامه‌های آینده این هیأت برشمرد.

گزارش: نرگس باهنر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + شانزده =