طبس تحت‌الشعاع قوی‌ترین مردان ایران

روزانه ۳۰ عدد تخم مرغ به علاوه ۱۲ پرس غذا در شش وعده برای هر نفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس،برگزاری قوی‌ترین مردان ایران در طبس، خبری که این روزها نه تنها سرتیتر خبرهای خبرنگاران شده است بلکه رنگ و روی شهر را هم قوی‌تر کرده است.
اگر برگزاری تمامی مسابقات برگزار شده تاکنون در طبس را در یک طرف ترازو و برگزاری مسابقات قوی‌ترین مردان ایران را در طبس در طرف دیگر بگذاریم، دور از انصاف نیست که بگوییم بزرگترین رویداد ورزشی طی سی سال گذشته همین قوی‌ترین‌های کشور هستند که همگان را به تکاپو انداخته‌اند.

مسابقات قویترین مردان ایرانبرگزاری این مسابقات آن هم به صورت خودجوش البته با نظارت و مدیریت اعضای شورای شهر طبس در کنار اداره ورزش و جوانان نکته مهم و عطف این مسابقات است که توانسته است ۱۵۰ هرکول ایرانی تبار را به شهر کویری طبس بکشاند.

اگر چه به وضوح می‌توان به تلاش رئیس کمیته اجرایی مسابقات، رئیس هیئت بدنسازی طبس و رئیس ورزش و کمیسیون جوانان شورای شهر طبس نگاه ویژه‌تری در این دعوت موفق اشاره کرد ولی آنچه امروز نیاز است نگاه و توجه ویژه‌تری است که همکاری و همراهی همه مردم و مسئولین در این رویداد مهم ورزشی می‌طلبد.

برخی می‌گویند این مسابقات چه عوایدی برای طبس خواهد داشت، در نگاه اول حضور ۱۵۰ ورزشکار آن هم از سراسر کشور و به عبارتی نمایندگان ورزشی تمامی استان‌های ایران خود تاییدی بر این مطلب است که شهرستان طبس در این فصل زمستانی که در ایام نوروز بیش از ۲ میلیون زائر و مسافر را پذیرا است بهتر از قبل در جامعه نمود پیدا کرده و هرکدام از ورزشکاران پیام رسانان ورزشی میقات‌الرضا در استانشان خواهند بود.

به گفته رسول عراقی برگزاری این مسابقات نه تنها هزینه بر نبوده که در پایان کمک قابل توجهی نیز به سرمایه ورودی به شهرستان خواهد کرد.

تأمین لباس‌های ورزشی ورزشکاران توسط شرکت‌های تولیدی بومی طبس و هزینه شدِ آن برای ایتام و نیازمندان، تأمین غذای ورزشکاران توسط رستوران مهر که آن نیز صرف ایتام و نیازمندان می‌شود، همه و همه با هزینه کرد خود ورزشکاران است که در کنار خرید سوغات و وسایل جانبی که در طبس توسط این ورزشکاران انجام خواهد شد کمک شایان توجهی به شهرمان خواهد بود.

اگر چه باورش کمی سخت است اما می‌گویند هر کدام از ورزشکاران و به عبارتی قوی‌ترین‌های ایران روزانه برنامه غذایی جالبی دارند که برای هر وعده صبحانه، هر نفر ۳۰ عدد تخم مرغ، و شش وعده غذایی با ۱۲ پرس غذا در نظر گرفته شده است که هزینه آن برعهده خود ورزشکاران است.

این مسابقات که در هفت بخش مختلف، در اوزان به اضافه ۱۰۵ کیلوگرم در سه روز برگزار خواهد شد با حضور داوران بین‌المللی همانند آقایان خودنگاه و ملکی قطعاً دیدنی‌تر و جذاب‌تر خواهد بود.

نهایتاً بخش مهم و تاثیرگذار آخر، حضور تماشاچیان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی است که جوایز نفیسی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

نویسنده: وحید الاهی/ سردبیر پایگاه اطلاع رسانی طبس

9 دیدگاه دربارهٔ «طبس تحت‌الشعاع قوی‌ترین مردان ایران;

  1. چرا شورای شهر در برگزاری مسابقات قرآنی استان خراسان جنوبی که چندی پیش در طبس برگزار شد چنین تبلیغاتی را براه ننداخته. ………………

  2. سلام و عرض احترام و تقدیر و تشکر از شما خبرنگار پر تلاش و سردبیر محترم.
    در اینکه یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی ایران رو در حال حاضر با همت مسئولان در حال میزبانی هستیم شک و شبهه ای نیست و چون از نزدیک با مقدمات کار در ارتباط بودم میشه اذعان کرد که هماهنگی قابل توجهی دراین رابطه انجام شد که برای خود شرکت کنندگان هم جالب بود که شهر طبس چنین ظرفیتی را داشته باشد وبه همت مسئولان هم باید احسن گفت.بنده منظورم اشاره به جمله در ترازو قراردادن سی سال فعالیت ورزشی شهرستان در برابر این رویداد بود عزیز برادرچونکه در سی سال خیلی ها با دغدغه های فراوانی مسابقات مختلفی رو در شهرستان برگزار کردند که این امکانات و بسیج همگانی اینچنینی در دسترسشون نبوده ولی با دست خالی ورزش شهرستان رو پا برجا نگه داشتند.ولی این مسابقات میتونه دست آوردهای فراوانی برای ورزش شهرستان داشته باشه در صورتیکه به شکل مناسبی از این قضیه بهره برداری بشه.
    آقا در ضمن من ۱۳ سال از عمر خدمتیم رو اینجا سپری کردم.چند سال نبوده!
    نمایشگاه هم بدلایلی امکانش فراهم نشد از روز اول برپا بشه ولی در این دو شب باقیمانده این کار انجام خواهد شد انشاء الله که بشه با این اقدامات فرهنگی هر چند ناچیز گوشه ای از زحمات پیشکسوتان ورزش شهرستان به چشم بیاد و جبران بشه.

  3. سلا م عرض ادب خدمت همه خوانندگان و اصحاب رسانه و زحمتکشان عرصه خبر.
    البته می تونه اظهار نظر و برداشت اینچنینی و اینکه تلاش سی سال اخیر کسانیکه بدون هیچ چشمداشتی بعنوان خادمان ورزش در سمتهای مختلف بویژه در هیاتهای ورزشی بار سنگین ورزش طبس را بردوش می کشندو کشیده اند با یکدوره مسابقه قویترین مردان ایران مقایسه کرد دور از انصاف باشه.ظرفیت ایجادشده کنونی ورزش طبس مرهون زحمات کسسانیست که بعنوان دست اندرکاران در رده های مختلف افتخار خدمت رسانی به جامعه ورزش شهرستان را داشته اند و همت و یکدلی ایجاد شده کنونی که تکاپوی همگانی مسئولان رادر بر داشته به پشتوانه همان سی سال گذشته است آقای الاهی کسانی امثال پدر جنابعالی و صدها نفر دیگر که در ورزش نقش آفرینی کرده و خدمتگذارانی که در قامت مسول، نیروی خدماتی، رئیس هیات و…تا کنون بانی خدمات گوناگونی برای ورزش شهرستان بوده اند.در اینکه امروز اگر نامی از طبس در ورزش کشور برده شده است حاصل تلاش همگانی بوده شکی نیست ولی اینکه سی سال سابقه ورزش این منطقه رو در برابر سه روز برگزاری این مسابقات قرار دادن واقعا دور از انصاف برادر.
    فردا در نمایشگاه عکس دهه ۵۰و ۶۰ که در حاشیه مسابقات برپا خواهد شد قضاوت در موردسوابق سی ساله اخیر ورزش را در مقابل این تلاش سه ماهه قرار خواهیم داد تا به پاسداشت پیشکسوتان ورزش قدردانی کنیم و تجلیل از سی سال تاریخ ماندگاری که هرگز رنگ کهنگی به خود نخواهد گرفت.
    —————————-
    سردبیر: جناب قدیمی ضمن عرض تشکر ازدیدگاهتان ،هیچ فردی نمیتواند منکر زحمات ورزشکاران ، مدیران و مسئولان و مربیان در عرصه ورزش طی ۳۰ ساله گذشته شود ، مطلب فوق صرفا تاییدی بر انجام بزرگترین مسابقات کشوری در شهرستان طبس است که جنابعالی که چند سالی بیش نیست در طبس هستید باید در جریان قرار بگیرید که در سی سال گذشته هیچ گونه مسابقات کشوری در طبس برگزار نشده و این مسابقات اولین مسابقاتی است که در این سطح در شهرطبس برگزار میشود و توانسته است بعد از سالها پای تماشاچیان را به سالن ورزشی بکشاند که فقط و فقط به دلیل حضور چهره های بزرگ ورزش کشور و البته جذابیت مسابقات است و غیر از این نیست.
    ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه خاطرات ورزش طبس می بایست در روز اول در حاشیه این مسابقات برگزار میشد تا قهرمانان ایران زمین بیشتر با سطح ورزش شهرستان طبس آشنا شوند چرا که شرکت کنندگان استانهایی که از مسابقات حذف شده اند دیروز به استان خود برگشته اند، لذا چشم ها را باید بر روی واقعیات باز کرد …

  4. سلام من امامزاده ساندویچی دارم واین مردان اهنی مشتریان گاه وبی گاه من هستند روز اول یکی ازانهاسانویچی سفارش داد و من هم یک ساندویچ دونانه خدمتش دادم باتعجب به ساندویچ نگاه کرد وگفت دو نانه کردی ومن که فکر کردم منظورش اینه که چراکم نان گذاشتی از اوخواستم تا تعداد نانهای اورااضافه کنم که درجواب من گفت نه بابا یک نان هم زیاد است ونان دوم رابه من پس داد درشبهای بعد هم نفرات بعدی هر کدام ساندویچشان رابایک نان باگت می خوردند مشتری های دیگه طبسی می گفتند که حتما هر ده دقیقه یک بار یک ساندویچ می خورند در صورتی که هرکدامشان رابار اول می دیدم فقط یکی دو بار از من تخم مرغ و عسل گرفتند انهم کم تاباسلیقه خودشان انرا درست کنند به نظرمن مقدار زیاد غذا برای انها مهم نیست بلکه قوت وزور غذاهای مصرفی برای انها مهم است فرق کسی که یک ساندویچ سه نانه می خوره بایک نفر که شیر باعسل زمین تا اسمان است

  5. با سلام
    بنده معتقدم ، افرادی چون اساتید دانشگاه، پزشکان و مهندسین و متخصصین غیر بومی وقتی در همایش یا کنفرانسی در طبس شرکت کنند به نیکی می توانند سفیرانی فرهنگی برای شهرمان باشند. چون این نوع از همیهنان هستند که می توانند بر قشر عظیمی تاثیر فکری و فرهنگی بگذارند. سابقه چندین ساله حواشی و مشکلاتی که افراد حرفه ای مسابقات قوی ترین مردان و یا مردان اهنین ایجاد کرده اند و قطع این مسابقات در چند سال گذشته از تلویزیون ، تاییدی بر این مدعا است. بنظر بنده برگزاری مسابقات و جشنواره ها و کنگره های علمی و فرهنگی هنری بشدت تاثیر گذارتر خواهد بود در معرفی طبس به همیهنانمان.

    1. با سلام
      به تعبیر رهبر بزرگوار انقلاب؛ تحصیل، تهذیب و ورزش باید یک جا در وجود فرد جمع شود، پس مقوله ورزش از اهمیت بالایی برخوردار بوده که رهبر انقلاب ورزش را جز سه کلمه ای که به جوانان توصیه کرده اند را گنجانده اند.
      بزرگواری که خودتان را به نام یک فرهنگی معرفی کرده اید؛ اگر چشم ها را بشوییم و طور دیگر ببینیم، ورزش هم می تواند بستر معرفی فرهنگ، جامعه و منطقه جغرافیایی در کنار مباحثی همچون هنر، مباحث علمی و دانشگاهی و … باشد و ورزشکاران هم توانایی نفوذ عمیق بر ذهن، روان و منش سیل عظیمی از جمعیت یک منطقه دارند چرا که گذر زمان ثابت کرده پهلوانانی ورزشکار همچون تختی سیطره ای بس ماندگار بر فرهنگ و منش انسان ها داشته اند و خواهند داشت.

      1. بانظرامیر حسین موافقم هر چقدر برای سربلندی طبس قدمی برداشته شودجای تشکر وقدردانی دارد حتی به اندازه برداشت یک ریگ کوچک .چراماهمیشه دوست داریم به جریانات از دید منفی ان نگاه کنیم قدمهای کوچک ما می تواند پتانسیل های شهرستان رادر دید کسانی که فکر بهتری دارندوبه دنبال کشف استعدادهای بزرگی که دردل جوانان ومردم وخود امکانات شهرستان داردنمایان کندپس بگذاریم این قدم ها برداشته شود قدم برداشتن حتی یک قدم بهتراز ازاصلاراه نرفتن باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =