چلچراغ ورزش باستانی بخش دیهوک روشن شد

اولین دوره آموزش ورزش باستانی با حضور ۳۰ نفر از علاقه مندان به این رشته ورزشی در محل سالن ایثار دیهوک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس- حسین قدیمی- حسن صولتی پیشکسوت ورزش باستانی شهرستان طبس که سنگ اولیه ورزش باستانی در  بخش دستگردان را با احداث گود باستانی و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در شهر عشق آباد بنا نهاد، مصمم است چراغ گود زورخانه دیگری در شهر دیهوک روشن نماید.

امیر حسین عظیمی، نماینده ورزش و جوانان بخش دیهوک در تکمیل این خبر افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده به منظور راه‌اندازی رشته‌های ورزشی جدید و با هدف توسعه همه جانبه ورزش در بین قشر جوان با همکاری و همیاری هیأت ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی شهرستان طبس و به ویژه آقای صولتی پیشکسوت این رشته ورزشی دوره آموزشی سه روزه‌ای با هدف آشنایی جوانان با قوانین و مقررات ورزش باستانی در بخش دیهوک آغاز گردید.

عظیمی گفت در این دوره سه روزه علاوه بر برگزاری کلاس تئوری علاقمندان با حرکات، روشهای تمرینی، لوازم و وسایل ورزش باستانی و کارکرد این وسایل و همچنین خوی و منش پهلوانی و اخلاق پهلوانی آشنا خواهند شد.

ورزش زورخانه ای

وی ضمن تقدیر و تشکر فراوان از بخشدار دیهوک در حمایت و هماهنگی‌های لازم جهت راه‌اندازی این رشته ورزشی از سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان طبس، اعضای شورای شهر دیهوک و همه کسانی که زمینه رشد ورزش در بخش محروم دیهوک را فراهم آورده اند تشکر نمود.

نماینده ورزش و جوانان در بخش دیهوک با اشاره به کمبودهای معدودی که در بخش، برای توسعه این رشته ورزشی وجود دارد، هماهنگی با معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان جهت اختصاص مکانی برای انجام تمرینات و اعلام همکاری شورای شهر جهت تامین لوازم و وسائل ورزشی مورد نیاز این رشته ورزشی را نشان از خواست عمومی مسئولان جهت تحقق اهداف این طرح دانست و اظهار امیدوراری کرد با همت دست اندرکاران و مسئولان، قطعه زمینی مناسب جهت احداث گود ورزش زورخانه ای شهر دیهوک در اختیار این نمایندگی قرار گیرد.

از نکات حاشیه ای دوره آموزش ورزش باستانی به حضور مستمر بخشدار در کلاس آموزشی همراه با سایر هنرجوایان، بازدید ایرج توتونچی سرپرست اداره ورزش و جوانان از کلاس آموزشی برگزار شده می‌توان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 8 =