تیم طبس مقام اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان استان

تیم کشتی شهرستان طبس موفق به کسب مقام اول مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان استان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، محمود اطلسی‌مقدم رئیس هیأت کشتی استان خراسان جنوبی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی طبس در خصوص تعداد شرکت‌کنندگان مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان استان گفت: تعداد شرکت کنندگان جوانان ۴۷ نفر و بزرگسالان ۵۷ نفر، از طبس، آیسک(جوانان)، فردوس، قائن، نهبندان، سربیشه و بیرجند هستند.

وی گفت: سطح مسابقات این دوره نسبت به دو سال گذشته خیلی متفاوت شده و اگر به همین صورت کار شود احتمال زیاد شاهد کسب مقام کشوری خواهیم بود.

این مقام مسئول افزود: کشتی‌ها بسیار عالی بود، از استان‌های دیگر هم حضور داشتند که باید دید اگر مناسب بودند از آن‌ها استفاده شود و همچنین هم میزبان و هم داوری خیلی خوب بود و واقعا زحمت کشیدند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار طبس در خصوص عدم منع قانونی برای شرکت‌کنندگان خارج از استان گفت: در کشتی آزاد هیچگونه منع قانونی برای کشتی‌گیران خارج از استان وجود ندارد اگر کشتی‌گیر سرباز باشد معرفی از یگان‌های مربوطه و اگر دانشجو هستند کارت دانشجویی را باید ارائه دهند.

اطلسی‌مقدم در مورد راهیابی کشتی‌گیران به مسابقات کشوری گفت: برای مشخص شدن کشتی‌گیران اعزامی به مسابقات کشوری، یک هفته پیش از برگزاری مسابقات، نفرات اول تا سوم هر رده وزنی در استان با هم رقابت خواهند کرد و هر کشتی‌گیر که از سه نفر، دو نفر را برد، برای مسابقات قهرمانی کشور اعزام خواهد شد.

وی گفت: شهرستان طبس در کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان اول، قاین دوم و بیرجند مقام سوم را کسب کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر استقبال کم تماشاگران در محل سالن ورزشی بیان کرد: ما این مسابقات را بدموقع برگزار کردیم که مصادف با عید قربان بود و تعداد زیادی از مردم مسافرت بودند.در آخر تلاش کردیم که زمان مسابقات را تغییر دهیم، این کوتاهی از طرف ما بوده اما در عین حال مسابقات خوب بود.

رئیس هیأت کشتی استان در خصوص پیشنهاد وی در مورد این مسابقات اظهار داشت: باید بودجه در اختیار ما قرار دهند، چهار سال است که ما ریالی به مربی ندادیم.و مربیان تمام شهرستان‌های ما با هزینه شخصی می‌آیند و هیچ ارگانی حتی وسیله نقلیه در اختیار قرار نمی‌دهند.

شایان ذکر است مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان استان با حضور کشتی‌گیرانی از شهرهای بیرجند، قائن، نهبندان، فردوس، بشرویه و دو تیم از شهرستان طبس صبح روز پنجشنبه ۲ مهرماه مصادف با عید سعید قربان در محل سالن ورزشی شهید الاهی مجموعه ورزشی آزادی طبس برگزار شد.

همچنین در اولین میزبانی مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان استان که سال ۹۲ در طبس برگزار شد، تیم کشتی بزرگسالان شهرستان طبس موفق شد در همه اوزان (۷ وزن) عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد و راهی مسابقات قهرمانی کشور شود.

گزارش: عباس زمانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =