موفقیت تیم اسکیت طبس در اولین بازی در مسابقات رول بال قهرمانی کشور

تیم اسکیت طبس در هفتمین دوره مسابقات دستجات آزاد رول بال قهرمانی کشور در اردستان حضور یافت.

مسئول هیات اسکیت طبس در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری طبس در این رابطه گفت: تمرینات تیم از نیمه دوم خرداد ماه شروع شده است و در طی این مدت سه بازی تدارکاتی نیز با تیم های تهران، کرج و قزوین در خارج از طبس نیز انجام شده است.

مسعود فتوت خاطرنشان کرد: تمرینات زیر نظر مربی شایسته تیم ملی آقای مهدی پاکرو بوده است.

وی ابراز کرد: گرچه بدهکاری مالی به جا مانده از میزبانی جام اعجاز که در اردیبهشت ماه امسال توسط هیات اسکیت طبس برگزار شد همچنان فعالیت های هیات را تحت الشعاع قرار داده اما هیچ گونه خللی در عزم و اراده هیات جهت حضور پر رنگ در عرصه های کشوری وارد نمی کند.و لذت فعالیت و کسب نتیجه همیشه در شرایط سخت و غیر ممکن شیرین‌تر است.

وی ادامه داد: تشکر ویژه دارم از آقایان توتونچی و پاکرو روسای اداره ورزش و جوانان طبس و هیات اسکیت استان که با حمایت های بی‌دریغ خود موجب دلگرمی شدند و همچنین همکاران در مجموعه هیات اسکیت و بویژه ورزشکاران با اخلاق که با تحمل فشار تمرینات به دنبال اعتلای نام شهر و استان خود هستند.

تیم هیات اسکیت طبس روز گذشته با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و زیارت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) راهی این مسابقات شد.

این تیم در بازی اول خود امروز(دوشنبه) در مقابل تیم آریا پویا تهران بازی را با نتیجه ۱۰ بر ۲ به نفع خود خاتمه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی طبس، رول بال رشته ای است متشکل از سه رشته هندبال، بسکتبال و اسکیت و قوانینی برگزیده از این سه رشته به علاوه قوانین خاص خود را دارا می باشد . بازی رول بال یک بازی گروهی و مفرح با حضور ۶ بازیکن در زمین و ۶ بازیکن ذخیره در هر تیم می باشند که یک نفربه عنوان دروازه بان و ۵ نفر بازکن هستند.

دو تیم ۶ نفره در دو نیمه ۱۰ الی ۲۵ دقیقه (بسته به رده سنی و جنسیت ) مقابل یکدیگر قرار می گیرند. استراحت بین دو نیمه ۵ دقیقه است. در پایان وقت رسمی تیمی برنده است که بیشترین گل را زده باشد . اگر بازی به تساوی ختم شود دو نیمه ۵ دقیقه ای دیگر با قانون گل طلایی بازی میشود و تیمی برنده است که گل اول را بزند.

همانند فوتبال این بازی دارای اوت و کرنر است که در هنگام خطا یا پس از دریافت گل شروع بازی به ترتیب از اوت وکرنر صورت میگیرد. دو داور قضاوت یک مسابقه را برعهده دارند که در هر نیمه زمین یکی از انها قضاوت میکند . بازیکن خاطی به وسیله کارت زرد و قرمز جریمه خواهد شد. هماهنگی گروهی توانایی فردی و هوشیاری و عکس العمل سریع در این بازی نقش به سزایی در موفقیت تیم بازی می‌کند.

تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =