باید و نبایدهای طبس برای پیشگیری از کرونا/ ورود به اماکن گردشگری طبس ممنوع شد

فلاحی در جمع خبرنگاران و شورای صیانت از فضای مجازی طبس از مصوبات کلیدی و حساس جلسات پی در پی استانی و شهرستانی ستاد مبارزه با کرونا در دو روز گذشته خبر داد.

خبرنگار: فاطمه ابوالحسنی رحمانی_ به گزارش پایگاه خبری طبس نیوز؛ نماینده عالی دولت در طبس با اعلام تعطیلی کامل دو پایگاه اصلی گردشگری طبس گفت: آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و باغ تاریخی گلشن از فردا به طور کامل تعطیل خواهد بود.

وی  افزود: از سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۸ کلیه مهمانسراهای ادارات، ستادهای اسکان فرهنگیان، خانه معلم و منازل شخصی تعطیل و نیز اقامت‌های موقت، برپایی چادر در پارک ها و بوستان ها، کمپ های اسکان و میادین و معابر طبس ممنوع است.

** ایستگاه های مراقبتی در ورودی‌های شهرستان دایر می‌شود

فلاحی همچنین از راه اندازی ۴ ایستگاه مراقبتی در مبادی ورودی طبس خبر داد.

وی افزود: از مجموع ۹ ایستگاه استان ۴ ایستگاه در طبس جانمایی شده که از سمت استان کرمان در منطقه دیگ رستم، ورودی تپه طاق (جاده بردسکن _ عشق آباد) سه راهی جعفری در ورودی استان اصفهان و ایستگاه دیگر مسجد شکر  در ورودی استان یزد؛ خواهد بود که از فردا راه اندازی خواهد شد.

 وی در تشریح تدابیر ویژه برای خودروهایی با پلاک غیربومی در مبادی ورودی شهر گفت: خودروهای غیربومی در این ایستگاه‌ها مراقبت خواهند شد، نماز و صرف غذا نیز تنها در این ایستگاهها ممکن است و تا ایستگاه بعدی اجازه هیچگونه توقف نخواهند داشت.

تعطیلی زائرسراها، روستاهای هدف گردشگری، کال جنی، آبگرم مرتضی علی و آبگرم دیگ رستم، و شهربازی ها و ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به شهر طبس نیز از دیگر مصوبات جلسات این‌روزهای مسئولان بوده است.

** اجاره منازل شخصی ممنوع است

فرماندار طبس افزود: فعالیت دستفروشان در کل شهرستان طبس، دیهوک، عشق آباد و تمامی روستاها و نیز اجاره منازل شخصی از فردا ممنوع و در صورت مشاهده و یا گزارش مردمی با متخلفان برخورد خواهد شد.

همچنین پارک کامیون ها دور میدان امامزاده ممنوع و ورود کامیونها به غیر از کامیون های حامل مواد سوختی، غذایی و مواد فاسد شدنی به سه شهر طبس، دیهوک و عشق آباد ممنوع خواهد بود.

وی افزود: حذف مراسم هیئات مذهبی و نمازهای جماعت تا زمان بازگشت به حالت عادی، نیز در جهت جلوگیری از ایجاد تجمعات انجام شده است.

فعالیت رستوران‌ها نیز از فردا محدود و مصوب شد غذاها تنها به صورت بیرون بر باشد.

فلاحی همچنین از کانال‌های فعال در شبکه های مجازی خواست تا از تبلیغات کسب و کارهایی که منجر به تجمع مردم در یک فروشگاه می شود، خودداری کنند.

** آغاز تولید ۲۵ هزار ماسک بهداشتی در طبس

فرماندار طبس همچنین از تولید ۲۵ هزار ماسک بهداشتی با پارچه های تایید شده از سوی شبکه بهداشت با همکاری مجموعه سپاه طبس و شرکت تعاونی سالار سربلند خبر داد و افزود: طی روزهای آینده کار تولید این ماسک ها با مجوز بهداشت و درمان آغاز خواهد شد.

وی همچنین از طرح محله محور بسیج شهرستان در خصوص تامین مایحتاج سالمندان و نیز طرحهایی مثل فعالیت شورای روستای ازمیغان (نصب بنر و…)، و وصول دیرتر چک ها از سوی برخی کسبه در جهت کمک به شرایط موجود، تقدیر کرد.

نماینده عالی دولت ضمن تاکید بر شرایط بحرانی کشور گفت: برای مقابله با این بیماری نیاز به یک بسیج همگانی داریم و تنها راه مقابله با آن فقط و فقط ماندن در خانه است.

فلاحی با بیان این که همکاری و کمک در این برهه یک وظیفه همگانی است افزود: با محبت، صمیمیت و پشتیبانی از حوزه بهداشت و درمان کشور می توان از این مرحله گذر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 1 =