اخبار کرونایی/ طبس در انتظار جلسه استانی برای کارگران زغالسنگ

کارگران شرکت زغالسنگ پروده طبس از ۵ فروردین آغاز به کار کردند که باعث نگرانی خانواده های کارگران شده است.

ساره نجفی_ به گزارش طبس نیوز، شهرستان طبس دارای ۱۰۰ معدن فعال با هفت هزار نیروی کار در این حوزه است و همچنین به عنوان قطب زغالسنگ خاورمیانه و پایتخت زغالسنگ ایران شناخته می شود.

با توجه به شیوع کرونا بسیاری از معادن طبس تا ۱۵ فروردین تعطیل شدند که از جمله آنها میتوان معادنی مانند معادن مرکزی پروده یک طبس، کارخانه کک سازی، معدنجو، نگین و ممرادکو را نام برد.

اما کارگران شرکت زغالسنگ پروده طبس از ۵ فروردین آغاز به کار کردند که باعث نگرانی خانواده های کارگران شده است.

از مشکلات کارگری که باعث تعطیلی معادن شده محیط کار بسته، سالن غذاخوری، عمق زمین و نزدیک بودن کارگران در هنگام کار است.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار طبس نیوز گفت: با توجه به آلودگی نسبتا بالای طبس، اولویت ما شکستن چرخه کرونا است.

محمدرضا امیرحسنخانی با اشاره به جلسه ستاد کرونا در طبس افزود: مسئولین زغالسنگ در این جلسه تاکید داشتند که نمی شود کل فعالیت معادن را متوقف کرد اما می شود با حداقل نیرو کارهای پایه انجام شود.

وی اظهار داشت: پیشنهادات جلسه طبس به استان می رود و مصوبات استانی باید اجرا شود.

امیرحسنخانی بیان کرد: کارگرانی که به سرکار نمی روند نیز توسط دولت و هم زغالسنگ تامین می شوند، آقای رییس جمهور هم اعلام کردند که بسته های حمایتی را در نظر می گیریم و نمی گذاریم مردم دچار مشکل شوند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اولویت اصلی ما سلامت مردم است و اقتصاد و سایر موارد در مراحل بعدی است.

وی گفت: در این زمینه و با توجه به آمار مرگ و میر در طبس دچار مشکل هستیم که این موضوع نگران کننده است و من با وزارت بهداشت در این خصوص تماس داشتم و پیگیر هستم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس نیز سلامت کارگران و نیروی انسانی را از اولویت های مهم معادن طبس دانست و گفت: سلامتی نیروها با توجه به حساسیت بالای کار در معادن زیرزمینی بویژه زغالسنگ باید کاملا در چارچوب پروتکل های بهداشتی و حتی فراتر از آن صورت پذیرد.

محمود زارع نیا گفت: شرکت معدنی زغالسنگ پروده طبس نیز با کمترین نیروی انسانی خود و رعایت پروتکل های بهداشتی مشغول به کار شده که تعطیل شدن و هر گونه تصمیمی در این خصوص با توجه به اهمیت زغالسنگ در چرخه اقتصاد کشور نگاه ویژه و تصمیم ملی می طلبد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =