با دوچرخه سواری در مجامع عمومی برخورد میشود

جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر طبس در عمارت باغ گلشن طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز؛ فرمانده ناحیه سپاه طبس، رمضانعلی فرحبخش سه شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس گفت: از اوایل فروردین ماه گزارشاتی مبنی بر دوچرخه سواری بانوان و موتور سواری و سگ گردانی در پارک ها و ماشین ها داشتیم.

دوچرخه سواری طبق مصوبات همین ستاد ممنوع و موتور سواری طبق قانون ممنوع است و طبق فتوای مقام معظم رهبری ، دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و جایی که در انظار نامحرم باشد حرام است.

طبق قانون اگر مصوبه ای در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس مصوب شود اجرای آن لازم و قانونی است.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه با اشاره به آیات و روایات گفت: مومنان برای این که هم را دوست دارند یکدیگر را امر به معروف و نهی از منکر می کنند ولی منافقان دوستان یکدیگر نیستند و فقط امر به منکر می کنند.

حجت الاسلام محمدی افزود: اگر وکیلی یا قانون شناسی بخواهند آزادی غیر مشروعی را در قالب قانون ترویج دهد فاجعه است.

وی تاکید کرد: مشروعیت از دین استخراج می شود و قانون نیز باید تابع شرع باشد.

امام جمعه طبس بیان کرد: آقای حقوقدان و معترض بدانید که مجلس شورای اسلامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را یک نهاد قانونی دانسته و یک جایگاه کشوری، استانی و شهرستانی دارد و اعضای آن را تعیین کرده و این افراد به یقین به قانون احاطه دارند .

دغدغه مومنین آزادی است ولی در شهر دارالمومنین طبس باید آزادی شرعی باشد و متاسفانه غاطبه مردم از این مسئله ناراحت شده اند .

عده ای می خواهند نهاد های مقدسی مثل سپاه و بسیج را در مقابل مردم قرار دهند ولی ملاک باید شرع و قانون در جامعه باشد . این گونه افراد یا قانون را نمی دانند یا خودشان به صورت جهت دار و هدف خواسته اند این مسئله را ترویج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین زارع حسینی دادستان شهرستان طبس در قوانین برخی از افعال مباح است و می توانند انجام بدهند و برخی از افعال جرم انگاری شده که ما در ایران ۷۰۰۰  افعال و ترک افعال جرم داریم و برخی افعال و ترک افعال تخلف است .

در قانون برای دوچرخه سواری جرم انگاری نشده است ولی اختیاراتی را به ستاد امربه معروف و نهی از منکر داده است که مصوبات آن قانونی و اجرای آن لازم است.

امر به ورزش برای بانوان چه کوچک و نوجوان و چه بزرگ امر به معروف است و حتی تشویق به آن معروف و پسندیده است. و راه اندازی پارک بانوان هم در همین راستا بود که بسیار پسندیده بود.

اگر کسی مخالف مصوبات و قوانین ستاد یا نهادی است باید به دیوان عدالت ارجاع و درخواست ابطال آن را بدهد . پس اگر این اتفاق نیفتد اجرای آن قانونی و لازم است.

بنده هم کلمه ای به عنوان ضبط دوچرخه نگفته ام زیرا ضبط یعنی به نفع دولت دوچرخه گرفته و جز اموال تملیکی دولت می شود بنده گفته ام دوچرخه باید گرفته و با خاطیان برخورد شود و ما این کار را محکم انجام خواهیم داد.

برای موتور سواری هنوز هیچ قانونی برای بانوان صادر نشده است و وقوع ان جرم و در قانون برای آن جرم انگاری شده است.

بحث سگ گردانی که یعنی قلاده ای به یک سگ ببندند و در شهر بچرخانند مصداق حیوان آزاری است ولی اگر برای نگهبانی استفاده شود مشکلی ندارد و خرید فروش آن هم در فقه ما بلامانع است .

سرهنگ علیپور فرمانده انتظامی شهرستان طبس دوچرخه سواری و سگ گردانی بنا به وظایفی که به ما محول شده تذکر لسانی و اخذ تعهد است و اگر در زمینه دوچرخه سواری تمکین صورت نگیرد دوچرخه گرفته و به پارک بانوان منتقل خواهد شد.

در چند شب گذشته با توجه به اتفاقات شکل گرفته ما وارد عمل شدیم و در حال حاضر به حداقل رسیده است و به تمام کسانی که تذکر داده ایم تماما تمکین کرده اند. و در خصوص موتور سواری بانوان هیچ گونه تماسی با ۱۱۰ نداشته ایم و مصداقی را مشاهده نکرده ایم.

در زمینه سگ گردانی مواردی داشته ایم که اگر به صورت پیاده باشد تذکر داده ایم و تمکین شده است و اگر در خودرو مشاهده شود جریمه خواهیم کرد.

شایان ذکر است پارک بانوان طبس از امشب سه شنبه ۱۶ اردیبهشت بازگشایی می شود.

دیدگاهی در “با دوچرخه سواری در مجامع عمومی برخورد میشود

  1. تا کی میتونین جلوش رو بگیرین. چون مورد فرهنگی هست پس کارهای برای جلوگیریش هم مثل بازی روی لبه ی تیغه. جلوگیری از این کارا تهش میشه آتیش زیر خاکستر. نمیتونین دوچرخه سواری در خیابان رو از بانوان بگیرین همون جور که نتونستین چادر رو روی سرشون نگه دارین. اینم حالا ی سال میتونین با دوچرخه سواران خانم برخورد کنین یا شاید دو سه سال. بعدش چی؟! بعدش عادی میشه. عادی میشه و این جور تصمیمات شما جواب نمیده چون بنیادش اشتباهه و قانون اشتباه آخرش شکست میخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + دو =