اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

تشریح جزئیات سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی

معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان جزئیات برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.

تشریح جزئیات سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمید طاهری معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در تشریح گزارش این رویداد گفت: جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی سراسر کشور بزرگترین رویداد دینی دانشگاه‌های کشور است که سی‌وسومین دوره آن در چهار مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای، سراسری و ملی در تمامی دانشگاه‌ها اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شد.

وی ادامه داد: این جشنواره نقطه عطف فعالیت‌های دینی و قرآنی دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود که با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سراسر دانشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی شده است و همه ساله به میزبانی یکی از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها به اجرا در می‌آید.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: مرحله ملی جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در شش بخش آوایی، معارفی، ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری در ۳۴ رشته با حضور ۵۸۰ متسابق برگزار شد. در بخش آوایی ۳۲۰ متسابق در ۹ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء: حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۳۰ جزء، حفظ کل، دعا و مناجات‌خوانی، تواشیح و همخوانی و اذان در ۲ بخش خواهران و برادران و با حضور ۲۰ داور برجسته و صاحب‌نام طی ۲ روز رقابت معنوی ارزیابی شدند.

طاهری ادامه داد: در بخش معارف جشنواره نیز ۲۰۵ دانشجو در ۹ رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت (ع)، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی، احکام پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی، ایرانی روز شنبه ۲۶ آبان در آزمون کتبی (منطبق بر پروتکل‌های سازمان سنجش) شرکت کردند.

وی افزود: همچنین در مجموع ۳۴۵ دانشجوی دختر و پسر در بخش‌های چهارگانه پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی (مقاله‌نویسی، تلخیص کتاب، داستان، پوستر، عکس، نقاشی، خوشنویسی، منبت و معرق، تذهیب، فیلم کوتاه و نمایشنامه، نرم‌افزار، اپلیکیشن و کانال‌های مجازی) به مرحله ملی راه یافتند که پس از داوری آثار طی روزهای ۱۴ تا ۱۸ آبان از ۴۸ برگزیده این بخش در آیین‌ افتتاحیه جشنواره تقدیر به عمل آمد.

طاهری خاطرنشان کرد: ارزیابی کیفیت برگزاری جشنواره به صورت الکترونیکی توسط کمیته ارزیابی جشنواره در پایان روز ۲۶ آبان‌ماه انجام شد. فرایند این موضوع با ارسال پیامک به شرکت‌‌کنندگان و ارسال لینک فرم نظرسنجی صورت گرفت. طبق ارزیابی صورت گرفته میزان رضایت شرکـت‌کنندگان از شاخص اطلاع‌رسانی ۷۸ درصد؛ رضایت از امکانات مکان برگزاری مسابقات ۹۳ درصد، رضایت از نظم و هماهنگی در اجرای مسابقات ۸۸ درصد؛ رضایت درباره ویژه برنامه افتتاحی ۸۸ درصد، رضایت از مکان و نحوه مسابقات معارفی ۸۹ درصد، رضایت از فرایند پذیرش ۹۱.۵ درصد، رضایت از شرایط و وضعیت اسکان ۹۵ درصد، رضایت از کیفیت برنامه‌های جانبی و حمل‌ونقل ۷۴.۵ درصد بوده است و به طور کلی میزان رضایت شرکت‌کنندگان از کیفیت فرایند و ارائه خدمات انجام شده در برگزاری سی و سومین مسابقات ملی دانشجویان کشور ۸۶.۵۸ درصد گزارش شده است.

طاهری در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است بتوانیم در راستای سیاست‌گذاری‌های انجام شده در حوزه ترویج معارف دینی و قرآنی با بهره‌مندی از دیدگاه‌های ارزشمند بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری با مشارکت همه جانبه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در جهت حرکت به سمت تدبر در قرآن و معنامحوری ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اسلامی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور گام برداریم. 

هاجر تذری

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول