۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۲۰
کد خبر: 82945142
T T
۰ نفر
ريشه امر به معروف و نهي از منكر دلسوزي است

بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: ريشه اصلي امر به معروف و نهي از منكر، دلسوزي بوده و اين دو فريضه بر آحاد مردم واجب است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي يكشنبه شب در ديدار اعضاي شوراي امر به معروف و نهي از منكر شهرستان سربيشه افزود: اگر شيوه امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود، مخاطب حرف شنوي پيدا مي كند.
وي اظهار داشت: آمران به معروف و ناهيان از منكر به لحاظ روانشناختي براي مخاطبان خود تبيين كنند كه دوستشان هستند.
وي گفت: نصيحت يعني خيرخواهي و كسي كه ديگري را امر به معروف و نهي از منكر كند او را دوست داشته و از انحرافش جلوگيري مي كند.
رئيس ستاد امر به معروف و نهي از منكر خراسان جنوبي ادامه داد: ستادهاي امر به معرف و نهي از منكر عناصري كه مي توانند نسبت به مخاطب نقش آفرين باشند را فعال كنند و ائمه جمعه و جماعات، رسانه هاي مكتوب و فضاي مجازي در اين حوزه نقش دارند.
وي بيان كرد: ستاد امر به معروف و نهي از منكر يك پشتيبان است و همه مردم با ايمان صف اين جريان هستند.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي گفت: كساني كه در يك شهرستان مسئوليت مي پذيرند، زندگي شان را به آن منطقه ببرند اگر واقعا قصد خدمت دارند و اين موضوع را مي توان از مقامات عالي استان تقاضا كرد تا زيرمجموعه مديريت ها ملزم به ساكن شدن در شهرستان ها و پاسخگويي به نياز آنها باشند.
وي ادامه داد: وقتي خانواده اي مي بيند فرزندش معتاد شده و فروپاشيده، به نحوي بايد اين احساس درد كه در جامعه ايجاد شده را از داخل خانه ها با امر به معروف و نهي از منكر رفع كرد.
امام جمعه بيرجند گفت: آموزش و پرورش در حوزه امر به معروف و نهي از منكر از دانشگاه بااهميت تر است اما در عمل، تخصص معلم به اندازه استاد دانشگاه نيست.
وي بيان كرد: افسردگي از سرگرداني مي آيد وقتي كسي سرگرم شود اين نشاط نيست و آنچه به هر انسان نشاط مي دهد، هدفمند بودن است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي افزود: اگر كودك هدفمند بار بيايد هيچ وقت افسرده نمي شود اما اگر كودك را سرگرم كرده و به او هدف ندهيم، افسرده مي شود.
وي اظهار داشت: بسياري از مشكلات ما تحميلي است كه از بيرون مرز يا ناآگاهانه و مغرضانه در داخل مرز است، بيگانگان در اتاق فكر خود براي ما برنامه ريزي مي كنند كه اگر به علمي عمل شود مي توان با آنها مبارزه كرد.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي گفت: وقتي كار غيردلسوزانه و غيرتخصصي باشد، مردم سرگردان مي شوند و مردم سرگردان افسرده مي شوند.
وي افزود: اگر همه كارهاي خير در يك كفه ترازو ريخته شود و امر به معروف و نهي از منكر در كفه ديگر، كفه فريضتين سنگين تر است چون اصل و ريشه را حفظ مي كند.
7559*3028

سرخط اخبار استان‌ها