۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82945822
T T
۰ نفر

اعتبارات امسال خوسف كاهش يافت

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۴
کد خبر: 82945822
اعتبارات امسال خوسف كاهش يافت

بيرجند-ايرنا- فرماندار خوسف گفت: اعتبارات تملك دارايي هاي امسال اين شهرستان نسبت به سال گذشته با كاهش 26 درصدي به ميزان 190 ميليارد ريال ابلاغ شد.

به گزارش ايرنا محمد شفيعي روز دوشنبه در كميته برنامه ريزي خوسف افزود: با توجه به گستردگي شهرستان و نبود بسياري از زير ساخت هاي اوليه با تكيه بر اعتبارات تملك دارايي ها نمي توان اين مشكلات را برطرف كرد.
وي اظهار داشت: بر اساس شاخص هاي توسعه يافتگي، اين شهرستان نسبت به ساير شهرستان هاي استان در وضعيت مطلوبي قرار ندارد و در يكسال گذشته سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي بسيار خوبي در بحث صنعت و اشتغالزايي انجام شده است.
فرماندار خوسف بيان كرد: اكثر دستگاه هاي اجرايي شهرستان عليرغم كمبود پرسنل و و امكانات در سال گذشته عملكرد قابل قبولي داشته اند.
وي از شروع عمليات اجرايي برق رساني به آبگرم لوت با اعتبار 22 ميليارد ريال خبر داد و افزود: جهت تكميل جاده دسترسي به اين مجتمع گردشگري نيز اعتبار خوبي در نظر گرفته شده است.
شفيعي يادآور شد: اعتبارات سه درصد نفت با بيش از 50 درصد كاهش نسبت به سال گذشته به ميزان 5 ميليارد تومان ابلاغ شده است كه با اين وضعيت شهرستان خوسف در سال جاري در بحث اعتبارات وضعيت خوبي نخواهد داشت.
وي يكي از راه هاي برون رفت از وضعيت كمبود اعتبارات را ورود سرمايه گذراران داخلي و خارجي به شهرستان دانست و افزود: در سال گذشته سه سرمايه گذاري خارجي در اين شهرستان در زمينه نيروگاه خورشيدي و كارخانه چدن ورود پيدا كرده اند و در سالجاري نيز تاكنون زمينه فعالت 2 سرمايه گذار فراهم شده است كه پس از نهايي شدن اطلاع رساني خواهد شد.
فرماندار خوسف با بيان اينكه بيشترين اعتبار تملك دارايي ها به حوزه راه و شهرسازي تخصيص داده شده است گفت: چندين پروژه زيرساختي در اين حوزه و سال گذشته چندين پروژه نيمه تمام در شهرستان وجود دارد كه در سالجاري اين پروژه ها به سرانجام مي رسد.
وي از تخصيص اعتبار براي آسفالت راه هاي روستاهاي رچ - خليلان، گيوشاد-ماژان، روبيات –عيلكي ، اكبرآباد-چاه وليعصر 4 ، گل -ماژان ، پيرود-كلاته محمد غلام -دهمير ،طالب آباد ، تجگ –ماهميران –دهنرود- طوطي ، اصغول-ميناخون ، يوش-مزار شاه سليمان علي (ع) ، قلعه زري –بيشه و آريش خبر داد.
فرماندار خوسف ادامه داد: با اين اعتبار و تخصيص اعتبار ملي به اين پروژه ها قسمت اعظم آنها در سال مالي جاري به پايان مي رسد.
شفيعي بيان كرد: 15 هكتار زمين در شهرك صنعتي در اختيار پنجمين سرمايه گذار خارجي كه طي يكسال اخير در شهرستان سرمايه گذاري كرده است قرار گرفته تا با هزينه كرد 150 ميليون يوان چين و اشتغالزايي 300 نفر نسبت به احداث كارخانه نورد و لوله اقدام كند.
شفيعي يادآور شد: در سال گذشته 153 ميليارد ريال به جز اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي شهرستان در بخش هاي عمراني و زيرساختي هزينه شده است.
شهر خوسف در فاصله 36 كيلومتري جنوب غربي بيرجند مركز استان خراسان جنوبي قرار دارد.
9866 * 6954
*/ انتهاي پيام

سرخط اخبار استان‌ها