۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۲۸
کد خبر: 82946082
T T
۰ نفر

ظرفیت ایجاد مجموعه لبنی در خراسان جنوبی وجود دارد

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۲۸
کد خبر: 82946082
ظرفیت ایجاد مجموعه لبنی در خراسان جنوبی وجود دارد

بیرجند- ایرنا- مدیرعامل شركت لبنیات قهستان گفت: با توجه به ظرفیت شیر تولیدی خراسان جنوبی آمادگی داریم با جذب 20 میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی، مجموعه بزرگ لبنی را در این استان ایجاد كنیم.

به گزارش ایرنا علی محمدی روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار خراسان جنوبی از واحد لبنیاتی قهستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه لبنیات قهستان پنج فرآورده لبنی تولید می كند و 18 نفر نیز در این كارخانه مشغول به كار هستند.
وی از فروش محصولات لبنی قهستان در بازارهای خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و كرمان خبر داد و گفت: در صورتی كه پنج میلیارد تومان تسهیلات جذب شود ضمن افزایش سرمایه در گردش می توانیم تجهیزات كارخانه را به روز كرده و فعالیت آن را توسعه دهیم.
مدیرعامل شركت لبنیات قهستان نقدینگی را مشكل اصلی كارخانه عنوان كرد و افزود: سود بالای تسهیلات بانكی جوابگوی هزینه های تولید این واحد نیست.
محمدی گفت: به دنبال ایجاد مجموعه بزرگ لبنی در یكی از شهرك های صنعتی روستایی استان هستیم كه سرمایه گذار خارجی نیز برای آن اعلام آمادگی كرده است.
به گفته وی این واحد تولید كه یك طرح ملی است و در صورت راه اندازی می تواند روزانه 150 تن شیر را در استان فرآوری كند.
به گزارش ایرنا، روزانه 200 تن شیر خام در خراسان جنوبی تولید كه از این میزان 120 تن به كارخانه ها و مراكز پاستوریزاسیون داخل و خارج استان انتقال داده می شود.
9766 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها