۲ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۵
کد خبر: 82950738
T T
۰ نفر
بانك ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال سختگیری نكنند

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینكه تا 31 تیرماه جاری برای جذب تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مهلت داریم لذا نباید بانك های عامل برای پرداخت تسهیلات سختگیری كنند.

به گزارش ایرنا محمد مهدی مروج الشریعه شنبه شب در نشست مشترك كارگروه تخصصی اشتغال و كمیسیون هماهنگی بانك های استان افزود: از آنجایی كه 85 درصد طرح های معرفی شده به بانك كشاورزی مربوط به بخش كشاورزی است این 2 دستگاه باید نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات داشته باشند.
وی بیان كرد: سازمان جهاد كشاورزی و بانك مربوطه باید نهایت تلاش برای جذب تسهیلات و پرداخت آن به متقاضیان طرح های اشتغال را داشته باشند و حتی برای یك ریال تسهیلات جذب نشده باید پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: در حالی به مدت زمان تعیین شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نزدیك می شویم كه هنوز بین برخی دستگاه های اجرایی و بانك عامل اختلافاتی بر سر استعلامات و سایر مسائل مربوط به تسهیلات اختلاف وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: تاكنون هر هفته جلسه كارگروه تخصصی اشتغال و كمیسیون هماهنگی بانك های استان برای تسهیل قوانین و مسائل بین دستگاه ها و بانك ها اعم از استعلامات، وثایق و سایر موارد برگزار شده و اكنون كه به پایان خط رسیده ایم دیگر زمان بیان مشكلات نیست.
مروج الشریعه ادامه داد: هر گونه مشكلی كه دستگاه های اجرایی یا بانك های عامل برای پرداخت تسهیلات داشته اند تاكنون باید رفع شده باشد و اكنون فقط زمان انعقاد قرارداد، جذب اعتبارات و پرداخت تسهیلات است.
وی با بیان اینكه دستگاه های اجرایی و بانك های عامل باید پاسخگوی عدم جذب تسهیلات در استان باشند، یادآور شد: هنوز به حد آستانه جذب تسهیلات نرسیده ایم و معلوم نیست تاكنون چند استان ما را پشت سر گذاشته اند.
استاندار خراسان جنوبی تاكید كرد: دستگاه های اجرایی اكنون نبایداز مشكلات بگویند بلكه نهایت تلاش خود را برای جذب تسهیلات بكارگیرند.
مروج الشریعه، سهم اعتبارات جذب شده توسط بانك كشاورزی را پایین دانست و گفت: این بانك باید تا ریال آخر تسهیلات ابلاغی به استان را جذب و پرداخت كند.
وی از روند كند جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط دستگاه های اجرایی و بانك های عامل گلایه كرد و افزود: بهتر است مدیران دستگاه های اجرایی به استان هایی كه میزان جذب بالایی دارند رفته و روند جذب را یاد بگیرند.
استاندار خراسان جنوبی بیان كرد: در فرصت باقیمانده دستگاه های جهاد كشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید هر چه سریعتر طرح های با رقم بالا را به بانك معرفی و تسهیلات را جذب كنند.
مروج الشریعه اضافه كرد: همچنین طرح های بالای 6 میلیارد تومان تسهیلات باید به صورت خاص توسط دفتر جذب و سرمایه گذاری بررسی شده و هر گونه مسئله ای دارد با همكاری دستگاه اجرایی مربوطه حل شود.
وی اظهار داشت: اگر طرح های زمانبر برگشت زده شده و مجدد بخواهد به بانك عامل معرفی و در بانك معطل بماند لطمه بزرگی به سهم استان در جذب تسهیلات طرح های اشتغال وارد خواهد كرد و امكان جایگزینی طرح ها در این مدت كوتاه نیز وجود ندارد.
وی یادآور شد: طرحهای بالای 6 میلیارد تومان هر گونه مشكلی از جمله ابزار، وثایق، نوع، تعریف، توانایی و تمكن و سایر موارد دارند باید در همین هفته حل شده و هفته آینده گزارش پرداختی یا تصویب نهایی یا همان انعقاد قرارداد طرح اعلام شود.
مدیر شعب بانك كشاورزی خراسان جنوبی هم در این نشست افزود: اعتبار ابلاغی این بانك در اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری 59 میلیارد تومان است.
امیراحسان قزلباش گفت: در حال حاضر 270 طرح اشتغال با رقم 162 میلیارد و 900 میلیون تومان به این بانك معرفی شده است كه 85 درصد طرح ها مربوط به بخش كشاورزی بوده است.
وی بیان كرد: بر اساس تقسیم شهرستانی تاكنون 66 طرح به رقم 499 میلیارد ریال برگشت، 35 طرح با 143 میلیارد ریال پرداخت و 16 طرح با 178 میلیارد ریال درمراحل نهایی تكمیل پرونده قرار دارد.
وی اظهار داشت: بانك كشاورزی خراسان جنوبی در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری رتبه دهم جذب اعتبارات را به خود اختصاص داده است.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها