۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82971848
T T
۰ نفر

خيرين براي ساخت كتابخانه در درميان مشاركت كنند

۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۶
کد خبر: 82971848
خيرين براي ساخت كتابخانه در درميان مشاركت كنند

بيرجند - ايرنا - فرماندار درميان گفت: احداث چهار باب كتابخانه با اعتبار 2 ميليارد ريال در شهرستان در دستور كار قرار دارد كه نياز است خيرين در اجراي اين طرح ها مشاركت كنند.

به گزارش ايرنا محمد بشيري زاده روز يكشنبه در نشست انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان درميان افزود: اين تعداد كتابخانه در شهرهاي طبس مسينا، قهستان و گزيك و روستاي نوغاب احداث خواهد شد.
وي بيان كرد: تاكنون در زمينه احداث اين كتابخانه ها با خيرين بومي رايزني هاي زيادي شده كه اميدواريم خيرين در زمينه احداث كتابخانه هاي شهرستان بيشترين مشاركت را داشته باشند.
فرماندار درميان گفت: اگر خيرين كتابخانه ساز 50 درصد هزينه احداث يك كتابخانه را پرداخت كنند، 50 درصد مابقي هزينه را دولت پرداخت مي كند و كتابخانه به نام خيرين نامگذاري خواهد شد.
وي افزود: بهره گيري از توان بالاي افراد خير در پيشبرد اهداف و توسعه فرهنگ مطالعه مهم است و بايد در هر شهر از اين فرصت و توانمندي در تشويق و بسترسازي مناسب براي كتابخواني بهره برد.
بشيري زاده تاكيد كرد: پيگيري و اجراي مصوبه هاي انجمن كتابخانه هاي عمومي و پرداخت منظم نيم درصد درآمد شهرداري به حساب انجمن در فاصله زماني تعيين شده، ضروري است.
وي تقويت منابع كتابخانه اي و افزايش اعضا را دو عامل مهم در توسعه مطالعه و ارائه خدمات به مردم ذكر كرد و گفت: ترويج هرچه بيشتر فرهنگ كتابخواني و رسيدن به اهداف مدنظر در بحث كتاب و كتابخواني هنوز جاي كار و تلاش بسيار دارد و نيازمند اقدام جهادي است.
سرپرست كتابخانه هاي عمومي درميان هم گفت: هم اكنون در اين شهرستان 6 باب كتابخانه عمومي وجود دارد و در اين كتابخانه ها 54 هزار نسخه كتاب موجود است.
طاهره رمضاني عنوان كرد: امسال شهرداري ها سهم نيم درصد كتابخانه هاي عمومي شهرستان را واريز نكرده اند كه نياز است شهرداري هاي شهرستان در پرداخت به موقع اين اعتبار همكاري بيشتري داشته باشند.
وي گفت: در حال حاضر 2 هزار و 780 نفر از علاقه مندان به مطالعه به عضويت كتابخانه هاي عمومي شهرستان درآمده اند.
شهرستان درميان داراي 57 هزار نفر جمعيت است و با وسعت پنج هزار و 797 كيلومتر مربع از شمال به شهرستان قاينات از جنوب به شهرستان سربيشه و از غرب به شهرستان بيرجند و شرق آن به طول 70 كيلومتر با افغانستان مرز مشترك دارد.
شهر اسديه مركز شهرستان مرزي درميان در 105 كيلومتري شرق بيرجند قرار دارد.
7556*3028

سرخط اخبار استان‌ها