۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82977578
T T
۰ نفر
پرداخت تسهیلات اشتغال در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی گفت: رصد تسهیلات پرداختی بانك ها در حوزه اشتغال استان نشان می دهد در هفته اخیر رقم قابل ملاحظه ای نسبت به جلسه قبل پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا مشیر الحق عابدی شنبه شب در سیزدهمین جلسه مشترك كارگروه اشتغال استان و كمیسیون هماهنگی بانك های استان خراسان جنوبی اظهار داشت: رقم پرداخت تسهیلات بانك ها با مصوبه كارگروه قبلی در هفته گذشته از 41 میلیارد و 200 میلیون به 46 میلیارد تومان رسیده كه بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به جلسه اخیر خود با معاون توسعه و كارآفرینی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: در این نشست متوجه شدیم تسهیلات روستایی و عشایری از سوی بانك های چهارگانه در كارگروه ملی چندان توفیقی برای پرداخت نداشته و هر آنچه محقق شده حاصل از تلاش كارگروه استانی بوده است.
عابدی ادامه داد: این امر نشان می دهد یا مدیران كل دستگاه های مرتبط كشاورزی، صنعت و خدمات چندان ارتباطی با وزارتخانه ها ندارند تا موضوعات را به سمت و سویی ببرند كه در كارگروه ملی اعتبار ویژه ای از محل طرح های معرفی شده داشته باشیم یا كارگروه ملی آیتم هایی خاص دارد كه استان در تفسیر آن موفق نبوده است.

** بررسی 6 طرح استانی در كارگروه ملی اشتغال
وی گفت: محور جلسه با دبیر كارگروه ملی اشتغال و معاون وزیر كار بررسی چهار طرح مصوب سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر كشور به استان و 2 طرح دیگر با رقم بالا بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی طرح پرورش «بز سانن» مربوط به اصلاح نژاد را از موارد مطرح شده در این جلسه عنوان كرد.
وی گفت: علیرغم تلاش های جهاد كشاورزی استان آنچه در كارگروه ملی مطرح شده متفاوت بوده یعنی جدا از 20 درصد اعتبار دولتی شركت های سهامی زارعی خضری و اسلامیه ایجاد اشتغال 30 نفر با 9 میلیارد تومان مورد انتقاد بود اما با تلاش مدیركل كار، تعاون و رفاه اجتماعی استان این موضوع رفع شد و ظرف 2 هفته آینده با پیگیری های جهاد كشاورزی محقق خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح سرم سازی خوسف نیز در این جلسه مطرح شد كه تعدیل قیمت درخواستی مورد انتظار كارگروه ملی بود.
عابدی اضافه كرد: طرح بنتونیت نیز با قید فوریت جابه جایی فرد حقیقی و حقوقی انجام می شود كه در پرداخت تسهیلات به این طرح مشكل نخواهیم داشت.
وی با بیان اینكه 2 طرح باقی مانده شامل ساخت ماشین آلات تزریق پلاستیك و تولید واشرهای صنعتی و كشاورزی از دستور كار كارگروه ملی خارج شد افزود: چون پرداخت تسهیلات از محل عشایری و روستایی در مورد این 2 طرح وجاهت نداشت اما دبیر كارگروه مجاب شد از صندوق توسعه ملی با درصد كم تسهیلات طرح های مذكور پرداخت شود.

** تیم ارزیابی وزارت كار به استان سفر می كند
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ثمرات مثبت این جلسه كه حاصل ارتباط گیری استان با وزارت كار بود به مدیران سایر دستگاه ها نیز توصیه كرد با نمایندگان وزارتخانه های خود در كارگروه ملی اشتغال ارتباط ویژه ای داشته باشند.
وی از سفر تیم ارزیابی وزارت كار و رفاه در آینده نزدیك به استان خبر داد و گفت: در این سفر اقدامات بانك ها و دستگاه های اجرایی مرتبط با اعطای تسهیلات ارزیابی خواهد شد؛ لذا انتظار می رود كه مدیران آمادگی لازم را در خصوص ارایه عملكرد داشته باشند.
عابدی با بیان اینكه آمارهای موجود در وزارت كار با آمارهای استانی همخوانی نداشت اظهار امیدواری كرد، حضور این تیم باعث شود كه آمار متناقض نداشته باشیم.
وی با اشاره به رتبه خوب خراسان جنوبی نسبت به سایر استان ها در كارگروه ملی اشتغال اظهار داشت: هر آنچه پرداخت شده از توان استان با پیگیری های مدیران و برگزاری مستمر جلسات از محل اختیارات كارگروه استانی بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عملكرد بانك های توسعه تعاون و كشاورزی را در پرداخت تسهیلات خوب ارزیابی كرد و گفت: انتظار می رود كه سایر بانك ها نیز از فرصت ها نهایت استفاده را داشته باشند.
وی ضمن تاكید بر آگاهی رسانی به مردم در خصوص نحوه اخذ تسهیلات یادآور شد: باید در تمام روستاها از مبادی مربوطه اطلاع رسانی انجام شود.
عابدی با بیان اینكه خراسان جنوبی جزو اولین استان ها در ورود به سامانه كارا است افزود: ثبت نام 5 هزار نفر برای درخواست تسهیلات در این سامانه نشان از اطلاع مردم دارد.
وی همچنین در خصوص موضوع استاد شاگردی در اقدامات فنی و حرفه ای نیز گفت: انتظار می رود عملكرد گذشته در سال جدید به قوت خود ادامه داشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبی خواستار ثبت به موقع آمار بانك ها در سامانه شد و اظهار داشت: غافل شدن از سامانه رتبه استان را در كشور پایین می آورد.
عابدی ادامه داد: البته هدف اصلی ایجاد اشتغال است نه كسب رتبه و نگاه ویژه نمایندگان به برگزاری این جلسات نشان می دهد كه كارایی لازم را داشته ایم.
9766* 6054

سرخط اخبار استان‌ها