رضا رجبي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، ماده 56 را نوعي سرمايه گذاري معرفي كرد و افزود: در قالب اين ماده دولت به فاينانسوري كه اجراي پروژه را متقبل شده، تسهيلات بانكي مي دهد و پس از عقد قرارداد در قالب اين ماده قانوني سرمايه گذار بشخصه مجري پروژه شده يا كار را به پيمانكار ديگري واگذار مي كند.
وي اظهار داشت: قيمت تمام شده اين پروژه پس از ورود به ماده 56 ارزيابي و فاينانسور به بانك معرفي مي شود كه بانك هم مبلغ موردنظر را در حسابي متمركز كرده و سرمايه گذار از محل آن هزينه هاي پروژه را تامين مي كند؛ از طرفي سرمايه گذار در برآوردها و هزينه كردها بايد سود خود را در نظر بگيرد.
مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينكه بازه زماني براي هزينه كرد اعتبار مشخص است گفت: در اين مسير هيچ گاه كار تاخير و تعديل ندارد و سرمايه گذار بايد طبق تعهد كار را به اتمام برساند.
وي افزود: بازپرداخت اين تسهيلات به صورت سنواتي بر عهده دولت است و سود آن نيز بين دولت و سرمايه گذار تقسيم مي شود.
رجبي با بيان اينكه به زودي فراخوان جذب سرمايه گذار براي استفاده از ماده 56 در پروژه بيرجند - قاين اعلام مي شود گفت: پيش از اين 2 پيمانكار پروژه به عنوان سرمايه گذار اعلام آمادگي كرده اند اما به دلايلي موفق به استفاده از اين فرصت نشدند.
وي با تاكيد بر اينكه تفاوت قيمت تمام شده و نرخ بازار شامل اين پروژه نمي شود تصريح كرد: سرمايه گذار اگر ابتدا، متوسط نوسانات قيمت بازار را در چند ماه اخير محاسبه كند و در قيمت پايه بگنجاند قطعا مي تواند سود خود را در پروژه تضمين كند.
مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان جنوبي ادامه داد: واريز به موقع رقم تسهيلات از مزاياي ماده 56 است كه در سرعت بخشيدن به پروژه نيز موثر خواهد بود.
وي اعتبار پيش بيني شده براي كل پروژه دوبانده شدن محور بيرجند - قاين را 120 تا 150 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: پيمانكاران 44 ميليارد تومان در اين پروژه مطالبه دارند كه بايد پرداخت شود.
رجبي با بيان اينكه بانك هاي استاني رغبتي براي تامين منابع مالي اين طرح نداشتند گفت: با رايزني استاندار، بانك هاي خراسان رضوي در اين خصوص اعلام آمادگي كرده اند.
** پيشرفت 50 درصدي دوبانده شدن محور بيرجند - قاين
وي از پيشرفت 50 درصدي پروژه دوبانده شدن محور بيرجند - قاين خبر داد و افزود: طول كل اين محور 100 كيلومتر بوده كه 44 كيلومتر آن تاكنون دوبانده شده و 56 كيلومتر باقي مانده كه از اين ميزان نيز 21 كيلومتر آماده آسفالت است.
مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان جنوبي با بيان اينكه بحث آزادراه نيز در كنار دوبانده شده اين پروژه دنبال مي شود گفت: تاكنون جلسات متعددي در سطح وزارت راه و استانداري برگزار شده و اميد است كه در نهايت به نتيجه مثبت منتهي شود.
وي اولويت اول را ايجاد باند دوم محور بيرجند - قاين دانست و اظهار داشت: آزادراه هزينه هايي دارد كه بايد از طريق عوارضي تامين شده و با توجه به وضع موجود، عليرغم تردد خودروهاي سنگين، تعداد ترافيك كم است ولي با اين حال اين موضوع نيز پيگيري مي شود.
استاندار خراسان جنوبي روز گذشته (چهارشنبه) در شوراي اداري استان گفت: 17 تيرماه امسال مجوز ماده 56 قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، براي بزرگراه بيرجند - قاين صادر شد.
محمدمهدي مروج الشريعه اظهار داشت: تامين منابع مالي براي پروژه هاي زيرساختي استان با اولويت پروژه بيرجند - قاين به عنوان دومين پروژه در كشور اقدام مهمي بود كه مي توان از منابع مالي مناسب براي اين پروژه برخوردار شد.
9893*3028
بيرجند - ايرنا - مدير ساخت و توسعه راههاي اداره كل راه و شهرسازي خراسان جنوبي گفت: با پيگيري هاي انجام شده و تدبير جديد دولت، جاده بيرجند - قاين از امتياز ماده 56 براي دوبانده شدن بهره مند مي شود.
سرخط اخبار استانها
-
بذرپاش: شتاب بخشی به ساخت مسکن کشور مدیون آیت الله رئیسی است
کرج - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای طرح های مختلف ساخت…
-
سردار فدوی:بصیرت ملت همواره سد راه دشمن است/امروز به اقتدار ایران اذعان دارند
اراک - ایرنا - جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:…
-
مشاهده آفت زنگ زرد در مزارع بویراحمد/ احتمال خسارت های گسترده برای کشاورزان
یاسوج - ایرنا -مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد…
-
۲۲۰ میلیون مترمکعب آب سد کانیسیب پیرانشهر به دریاچه ارومیه منتقل شد
مهاباد- ایرنا- معاون اجرایی طرح کانیسیب پیرانشهر گفت: ۲۲۰ میلیون…