۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82983762
T T
۰ نفر

15 هزار واحد صنفی خراسان جنوبی بازرسی شد

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 82983762
15 هزار واحد صنفی خراسان جنوبی بازرسی شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون 15 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا داوود شهركی روز شنبه در نشست خبری با محوریت تشدید نظارت بر بازار افزود: از این میزان بازرسی، بیش از 11 هزار مورد در 20 روز گذشته در قالب طرح نظارت بر بازار استان بوده است.
وی بیان كرد: در راستای بازرسی های انجام شده، 200 پرونده به ارزش 165 میلیون تومان به تعزیرت حكومتی استان ارسال شد و 120 میلیون تومان برگشت داده شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: همچنین در این بازه زمانی 421 مورد شكایت مردمی در سامانه 124 ثبت شد كه 71 مورد منجر به تشكیل پرونده و ارسال به تعزیرات حكومتی شد.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال تاكنون نیز 400 پرونده تخلف به تعزیرات حكومتی ارسال شد كه 200 پرونده در 20 روز اجرای طرح بازرسی بوده است.
شهركی یادآور شد: مجموع ارزش ریالی این پرونده ها 250 میلیون تومان بود كه 145 میلیون تومان در 20 روز اجرای طرح بوده است. وی مبلغ برگشتی از شكایات در این مدت را 140 میلیون تومان عنوان كرد و افزود: تعداد بازرسی های انجام شده در طرح نظارت بر بازار استان معادل 25 درصد كل بازرسی های انجام شده در سال 96 بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با تاكید بر اینكه تمركز همكاران و بازرسان این سازمان در ایامی كه بازار دچار تورم شده افزایش یافته است، گفت: اكنون هشت تیم نظارتی با برچسپ مشخصات بازرسی صبح و عصر كار بازرسی را انجام می دهند.
وی بیان كرد: از ابتدای سال جاری تاكنون در حوزه آرد و نان یكهزار و 600 مورد بازرسی با تشكیل 56 پرونده به ارزش 25 میلیون تومان انجام شد كه در این زمینه جزو استان هایی هستیم كه به خوبی توانستیم بر این حوزه مدیریت كنیم.
شهركی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی یكهزار و 580 مورد بازرسی در حوزه قاچاق كالا انجام كه منجر به تشكیل 54 پرونده به ارزش 12 میلیون تومان شد.
وی به افزایش قیمت 2 كالای سیمان و مرغ در هفته اخیر اشاره كرد و گفت: در خصوص سیمان پیگیری های لازم انجام و اعلام شد اگر تا امروز قیمت آن به قیمت قبل برنگردد تخلف محسوب می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه كرد: تا پنجشنبه گذشته، 2 كارخانه سیمان برگشت قیمت داشتند و تصمیم گرفته شد وجه اضافی دریافت شده از مشتری به خریداران برگشت داده شود.
وی اظهار داشت: كمبود جوجه ریزی و برخی مشكلات بهداشتی سبب افزایش قیمت مرغ و نگرانی هایی در سطح استان شده بود لذا بخشی از تولید مرغ استان به سایر استان ها ارسال می شود.
شهركی ادامه داد: خراسان جنوبی در زمینه تولید گوشت مرغ با مازاد مصرف مواجه است لذا تصمیم گرفته شد مرغ تولیدی ابتدا مصرف استان تامین مازاد آن به استان های مجاور ارسال شود.
وی بیان كرد: در استان مشكلی بابت تامین مرغ وجود ندارد و در كمیسیون تنظیم بازار استان قیمت تعیین و اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تشدید نظارت بر بازار استان از امروز خبر داد و یادآور شد: بازرسی ها به صورت مشترك توسط سازمان صنعت، اتاق و بسیج اصناف، و تعزیرات حكومتی انجام می شود.
وی تاكید كرد: مردم از خرید مازاد بر نیاز كالا و سایر محصولات جلوگیری كنند تا با همكاری سازمان و مردم بتوانیم در شرایطی كه با حساسیت قیمت ها موجه ایم بازار را به ثبات برسانیم.
شهركی با بیان اینكه هر تخلفی منجر به پلمپ واحد صنفی نمی شود یادآور شد: متصدیان واحدهای صنفی در جریان باشند اگر واحدی از پذیرش كالای فاقد تاریخ تولید و مصرف استقبال كند منجر به تخلف شده است.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها