۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82988614
T T
۰ نفر

25 درصد سلامت جامعه را وزارت بهداشت تامين مي ‌كند

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۱۳
کد خبر: 82988614
25 درصد سلامت جامعه را وزارت بهداشت تامين مي ‌كند

بيرجند - ايرنا - مديرعامل مجمع خيرين سلامت خراسان‌ جنوبي گفت: 25 درصد سلامت جامعه را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تامين مي‌كند و بقيه آن مربوط به ساير دستگاه‌ها و نهادهاي اجرايي است.

به گزارش ايرنا سيد محمود حسيني روز چهارشنبه در نشست مجمع سلامت شهرستان فردوس اظهار داشت: به عنوان مثال سال گذشته 333 هزار مصدوم جاده‌اي داشتيم كه در اين زمينه وزارت بهداشت فقط تامين كننده بيمارستان، اورژانس و درمان مصدومان است و عوامل ديگر نظير جاده، نوع وسيله نقليه و علائم هشدار دهنده در اين گونه حوادث تاثيرگذار است كه متولي آن وزارت بهداشت و درمان نيست.
وي تصريح كرد: اگر مي‌خواهيم سلامت را ارتقا دهيم بايد همه سازمان‌ها و نهادهاي اجرايي كمك كنند تا اين بار سنگين فقط بر دوش وزارت بهداشت نباشد.
مديرعامل مجمع خيرين سلامت خراسان جنوبي يكي از اقدامات خوب دولت تدبير و اميد را افزايش شاخص اميد به زندگي دانست و گفت: اين شاخص ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي 50 سال بود و در انتهاي سال 96 به 80 سال افزايش يافته است.
وي با اشاره به اينكه 76 درصد بيماري ها غيرواگير نظير سرطان، تصادفات و بيماري‌هاي روحي رواني است افزود: با يك روش ساده نمي‌شود با مخاطرات مواجه شويم بلكه بايد روش هاي علمي و پيشرفته داشته باشيم و همه بايد در حوزه سلامت مداخله و در كنار وزارت بهداشت و درمان به مقوله سلامت كمك كنند.
معاون درمان شبكه بهداشت و درمان فردوس نيز هدف از تشكيل مجمع سلامت را نهادينه كردن موضوع سلامت در همه دستگاه‌هاي اجرايي، سازمان‌ها و سازمان‌هاي مردم‌ نهاد عنوان كرد و گفت: بايد ديدگاه ما نسبت به سلامت، ديدگاه اجتماع محور باشد.
محمدرضا حسيني زاده افزود: امروز اجتماع، اقتصاد و معنويت به حوزه سلامت اضافه شده و به عنوان مولفه هاي سلامت مي‌توانند بر هم تاثير بگذارند و ديدگاه جديد به سلامت، اجتماعي شدن سلامت و نهادينه كردن آن در همه مديران و برنامه‌ريزان است و مردم بايد براي ارتقاي سلامت تلاش و در اين رابطه سرمايه گذاري كنند.
وي تصريح كرد: جامعيت ارائه خدمت با هدف عدالت در دسترسي به خدمات و عدالت در سلامت، موضوع اصلي و در دستور كار دولت است.
مسئول اورژانس 115 فردوس هم با اشاره به اينكه عرصه بهداشت و درمان در هر شهرستاني از جايگاه خاصي برخوردار است يادآور شد: مهم ترين نياز هر شهرستان حوزه درماني آن است و بيشترين مراجعات نيز به اين بخش صورت مي گيرد.
مجيد نقره داني گفت: دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در حوزه بهداشت و درمان سنگ تمام گذاشته و احداث ساختمان اورژانس و همچنين اجراي ديگر پروژه‌هاي درماني در اين شهرستان بي نظير و قابل تقدير است.
وي افزود: امروز مهم ترين، حساس ترين و مشكل زاترين دغدغه مردم درمان و تامين دارو است و از اين پس با تشكيل خيريه بيمارستاني شهيد چمران، نگاهي حمايتي و درماني به مردم و بيماران نيازمند شكل مي گيرد.
معاون سياسي و اجتماعي فرماندار فردوس نيز با بيان اينكه حتي منتقدان دولت تدبير و اميد تحولات حوزه بهداشت و درمان را قبول دارند گفت: اين تحولات با همت وزير پركار و كم حاشيه بهداشت و درمان صورت گرفته و بسيار ارزشمند است.
حسين اسماعيلي يكي از مولفه هاي اقتصاد مقاومتي در حوزه بهداشت و درمان را اجتماعي شدن آن عنوان كرد و افزود: اجتماعي شدن حوزه بهداشت و درمان به كاهش هزينه ها و برداشتن بار سنگين از دوش وزارت بهداشت و درمان كمك مي كند.

**وزير بهداشت شهريور به خراسان جنوبي مي آيد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند هم در اين نشست از سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در شهريور ماه امسال به شهرستان فردوس و افتتاح ساختمان اورژانس اين شهرستان خبر داد.
كاظم قائمي با اشاره به كمبود شديد اعتباري، روند اجراي پروژه اورژانس شهرستان فردوس را مطلوب اعلام كرد و گفت: اجراي اين پروژه عظيم، گامي براي ارتقاي خدمات رساني در حوزه بهداشت و درمان به مردم شهرستان فردوس است.
9865*3028

سرخط اخبار استان‌ها