۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83006156
T T
۰ نفر

9 انبار كالاي احتكار در خراسان جنوبي كشف شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۹
کد خبر: 83006156
9 انبار كالاي احتكار در خراسان جنوبي كشف شد

بيرجند - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي گفت: با تلاش دستگاه هاي مختلف از نيمه تيرماه تاكنون 9 انبار كالاي احتكار به ارزش ريالي 998 ميليون تومان در استان شناسايي شده است.

به گزارش ايرنا مشيرالحق عابدي روز يكشنبه در چهارمين نشست شوراي اداري استان خراسان جنوبي در سال جاري افزود: در زمينه طرح شناسايي احتكار و اختفا كالا 10 تيم بازرسي در مركز و 12 تيم در شهرستان هاي تابعه ايجاد شده و بر بازار نظارت دارند.
وي تنظيم بازار را مهمترين بحث امروز جامعه دانست و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت متولي برگزاري جلسات كميسيون تنظيم بازار در استان است.
معاون استاندار خراسان جنوبي بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون چهار طرح نظارتي از جمله طرح نظارتي نوروز، ماه مبارك رمضان، طرح ويژه نظارت بر بازار و كالا و اكنون طرح شناسايي و مبارزه با احتكار و اختفا توسط اين سازمان به صورت مشترك اجرا يا در دست اجرا است.
وي با تاكيد بر اينكه براي تامين اقلام اساسي بازار در استان هيچگونه مشكلي وجود ندارد گفت: با توجه به همكاري دستگاه هاي متولي و دستگاه هاي نظارتي، امنيتي، اطلاعاتي و مديريت مجموعه استان اين مطلب هم ختم به خير شده است اما همچنان نياز به همكاري در استان وجود دارد.

** 71 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال پرداخت شد
عابدي ادامه داد: از ابتداي اجراي طرح پرداخت تسهيلات سامانه كارا تا شب گذشته 6 هزار و 299 متقاضي دريافت تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري در اين سامانه ثبت نام كردند و تاكنون 331 طرح به مبلغ 71 ميليارد و 600 ميليون تومان تسهيلات در استان پرداخت شده است.
وي اشتغال ايجاد شده توسط اين تسهيلات را 2 هزار و 185 نفر شغل اعلام كرد و گفت: تسهيلات اشتغال پايدار روستايي و عشايري توسط چهار بانك عامل كشاورزي، صندوق كارآفريني اميد، توسعه تعاون و پست بانك پرداخت مي شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار خراسان جنوبي اظهار داشت: از ارديبهشت ماه تاكنون كارگروه اشتغال و كميسيون هماهنگي بانك هاي استان هر هفته با حضور استاندار برگزار مي شود.
وي بيان كرد: از مجموع تسهيلات پرداختي، 34 ميليارد و 400 ميليون تومان توسط بانك كشاورزي، 18 ميليارد و 200 ميليون تومان توسط بانك توسعه تعاون ، 10 ميليارد تومان توسط پست بانك و 9 ميليارد تومان توسط صندوق كارآفريني اميد پرداخت شده است.
عابدي گفت: ميزان اشتغال ايجاد شده توسط بانك كشاورزي از اين محل 481 شغل، توسعه تعاون 379 شغل، پست بانك يكهزار و 74 نفر و صندوق كارآفريني اميد 241 نفر است.
وي تاكيد كرد: نيازمند همكاري ساير دستگاه هاي اجرايي براي رسيدن به نتيجه مطلوب در جذب تسهيلات اشتغال هستيم و در اين زمينه از دستگاه هاي صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزي و ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قدرداني مي شود.

** برگزاري 53 جلسه كارگروه تسهيل رفع موانع توليد
وي به تشكيل كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد اشاره كرد و افزود: هدف اين كارگروه تثبيت اشتغال است و در اين راستا 53 جلسه و كميته تخصصي با حضور دستگاه هاي زيرمجموعه برگزار شده است.
عابدي گفت: از ابتداي امسال تا 25 مرداد 196 پرونده در استان تشكيل شد همچنين در 19 كارگروه استاني 377 مصوبه بررسي و 23 مصوبه اجرا شده است.
وي اظهار داشت: عمده ترين مصوبات (25 درصد) در خصوص مشكلات بانكي بود كه با همكاري مديران بانك ها اين مشكلات برطرف شد.
وي ادامه داد: همچنين مشكلات مالياتي 6.6 درصد، تامين اجتماعي 10 درصد و امور زيربنايي چهار درصد مصوبات را به خود اختصاص داده كه 80 درصد از مصوبات به نتيجه رسيده است.
7557*3028

سرخط اخبار استان‌ها