۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 83006213
T T
۰ نفر

خراسان جنوبي در نقطه كور امدادرساني قرار دارد

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۳۶
کد خبر: 83006213
خراسان جنوبي در نقطه كور امدادرساني قرار دارد

بيرجند - ايرنا - مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي گفت: اين استان با توجه به وسعت و بعد مسافت با استان هاي معين در نقطه كور امدادرساني قرار دارد و نيازمند توجه ويژه است.

محمدرحيم شهرياري روز يكشنبه در ديدار رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان خراسان جنوبي كه در محل جمعيت هلال احمر استان انجام شد افزود: اين استان از لحاظ زيرساخت هاي امداد و نجات در وضعيتي خاص نسبت به استان هاي ديگر قرار گرفته زيرا تا نزديك ترين استان معين 6 تا 7 ساعت زمان لازم است.
وي گفت: ضعف زيرساخت هايي همچون حمل و نقل هوايي و ريلي در اين استان وضعيت امداد رساني را با نگراني مواجه كرده و لازم است اين زيرساخت ها بيش از پيش تقويت شود.
مديرعامل جمعيت هلال احمر خراسان جنوبي تقويت امداد هوايي با توجه به وسعت و تراكم جمعيتي را از نيارهاي مبرم اين استان ذكر كرد و افزود: زمين براي ساخت آشيانه به مساحت 12 هكتار تحويل و نقشه هاي موردنظر تهيه شده است كه بايد اعتبار لازم تامين شود.
وي با اشاره به تازه تاسيس بودن استان خراسان جنوبي اظهار داشت: با اين وجود طي سال هاي گذشته تاكنون در زمينه تاسيس شعب هلال احمر، افزايش پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي، جذب نيروي انساني و تجهيزات لازم اقدامات خوبي صورت گرفته و امدادگران اين جمعيت در حوادث مختلف پيشگام بوده اند.
شهرياري گفت: رسانه ها بايد به صورت مستمر و با جريان سازي خبري هم چالش ها و كمبودهاي اين حوزه را با نگاه تخصصي دنبال كنند و هم فعاليت هاي هلال احمر اطلاع رساني شود.
وي بيان كرد: رسانه ها امروز با ورود به عرصه آموزش و فرهنگ سازي مي توانند نقش تاثيرگذاري در كاهش هزينه و بحران هاي پيش رو داشته باشند و ما آماده همكاري براي توليد محتوا هستيم.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان خراسان جنوبي هم در اين ديدار گفت: اطلاع رساني هنگام وقوع حوادث و بحران ها بايد به موقع، دقيق و شفاف باشد و هر كدام از اين مولفه ها نباشد جامعه و مسئولان با مشكل مواجه مي شوند.
رسول محمدحسني افزود: اطلاع رساني صحيح و حرفه اي از حوادث سبب مي شود اقدامات دستگاه هاي مختلف منعكس و از بروز شايعه و التهاب در جامعه جلوگيري شود.
وي اطلاع رساني، آموزش، سرگرمي و هدايت افكارعمومي را چهار كاركرد رسانه ذكر كرد و گفت: رسانه ها بيشتر به اطلاع رساني مي پردازند كه گاهي نيز جامع و كامل نيست در حالي كه بايد به ساير كاركردهاي رسانه بويژه آموزش هم توجه شود.
در اين ديدار راهكارهاي افزايش همكاري و توليد محتوا در اين حوزه مطرح و پيشنهادات مختلف بررسي شد.
3215*3028

سرخط اخبار استان‌ها