۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83007383
T T
۰ نفر

چهار انبار مشكوك به احتكار كالا در بیرجند كشف شد

۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۴۵
کد خبر: 83007383
چهار انبار مشكوك به احتكار كالا در بیرجند كشف شد

بیرجند - ایرنا - معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: چهار انبار نگهداری كالا و مشكوك به احتكار در بیرجند شناسایی و به اتهام اعلام نكردن موجودی به تعزیرات حكومتی معرفی شدند.

علی تهوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با احتكار و اختفا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه نیروی انتظامی، چهار انبار شامل مواد غذایی، پكیج، تاسیسات و كاغذ را شناسایی و پرونده تخلف به ارزش 420 میلیون تومان برای آنها تشكیل شد.
وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل تشكیل ستاد استانی احتكار و اختفا و مبارزه با سودجویان و محتكران، بازرسی از واحدهای صنفی عمده فروش، بنك دار، شركت های پخش و انبارهای استان توسط تیم های بازرسی در قالب گشت مشترك و با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات حكومتی، بسیج اصناف و بازرسان سازمان در 2 شیفت صبح و عصر انجام می شود.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان كرد: بازرسی از محل نگهداری كالاها و پایش بازار به صورت جدی در دستور كار قرار گرفته است.
وی گفت: براساس دستورالعمل ها تمامی عمده فروشان، شركت های پخش و تجار كه اقدام به نگهداری كالا در حجم عمده می كنند موظفند ضمن اعلام محل انبار و ثبت آن در سامانه اعلام موجودی حوزه بازرسی و نظارت نسبت به اعلام موجودی كالای خود اقدام كنند.
تهوری یادآور شد: در صورتی كه موجودی انبار و محل آن در سامانه اعلام موجودی ثبت نشده باشد به منزله اعلام نكردن موجودی است و بر اساس قوانین در صورت احراز احتكار با محتكران برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف كنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار و نگهداری كالای مشكوك، مراتب را به سامانه 124 اعلام كنند.
از ابتدای آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت بر كالا و خدمات و تشكیل ستاد احتكار و اختفا تاكنون پنج پرونده احتكار و 6 پرونده عدم اعلام موجودی در استان تشكیل شده است.
7557 * 6054

سرخط اخبار استان‌ها